فرمایشات مقام معظم رهبری در وحدت حوزه و دانشگاه در مقام عمل قرار گیرد

فرمایشات مقام معظم رهبری در وحدت حوزه و دانشگاه در مقام عمل قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان البرزبا بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است،گفت: چشم انداز و راهکارهای وحدت بین حوزه و دانشگاه در فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا دیده می‌شود واین فرمایشات باید در مقام عمل قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، آیت الله سید محمدمهدی‌ حسینی همدانی در مراسم هم اندیشی مسئولان و نخبگان حوزه و دانشگاه که ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن روز وحدت بین حوزه و دانشگاه در مصلی کرج برگزار شد، اظهار داشت: در بین انبیا و اولیای الهی رسول مکرم اسلام(ص) افضل انبیا و پیغمبران الهی است.

وی افزود: درقرآن نیز به این موضوع اشاره شده و اولین کسی که وارد صحن قیامت می‌شود وجود مقدس حضرت رسول اکرم (ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: مسئولیت بزرگ وسنگین فرهیخته‌گان جامعه و افرادی که درمسیر علم و عمل قدم بر می دارند اعم از حوزه و دانشگاه مسئولیت بسیار سنگینی است.

امام جمعه کرج  با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیاز به نگاه ویژه دارد،گفت: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه باید نگاه ویژه و استراتژیکی داشت و غفلت و کوتاهی در آن چهره انقلاب اسلامی و اسلام ناب و کارآمدی فقه را مورد آسیب و خدشه قرار می‌دهد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه غفلت از مسائل حوزه و دانشگاه می تواند سبب آسیب‌های فراوانی برای جامعه اسلامی داشته باشد،خاطرنشان کرد: اگر در این مقطع از زمان  غفلت کنیم و درست عمل نکنیم وتوجهی به مسائل حوزه و دانشگاه نداشته باشیم آثار بد و نامطلوبی در دنیا متوجه ما می‌شود.

امام جمعه کرج با بیان آثار زیان بار ناشی از بی‌توجهی به وحدت بین حوزه و دانشگاه ،گفت: مهمترین این  آثار ناکارآمدی دین در عرصه جامعه است و این ضرری غیر قابل جبران است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه موقعیت کشورمان در این عرصه باید مورد توجه باشد تصریح کرد: جایگاه دین اسلام و انقلاب اسلامی باید درهمه عرصه های مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در این زمینه تلاش‌کنندافزود:  امروز مسئولیت ما در این مورد سنگین است و فردا قیامت نیز باید در مقابل مردم جامعه و خداوند پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مرکز توسعه و ترویج علم هستند، بیان‌کرد: حوزه و دانشگاه مرکز فکر و اندیشه وتولید علم هستند و این دو نهاد از پایه های سازندگی جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برکات فراوان وحدت بین حوزه و دانشگاه ،گفت: حوزه و دانشگاه زمینه های استقلال ما رادر زمینه های اقتصادی و فرهنگی فراهم می‌کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) به وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: توصیه من هم به طلاب و دانشجویان  این است که وصیت نامه امام خمینی(ره) در بخش وحدت بین حوزه و دانشگاه را مطالعه کنند.

 امام جمعه کرج با اشاره به لزوم توجه دو قشر حوزه و دانشگاه برای حفظ کیان این دو نهاد،گفت: خود ما باید مراقب باشیم که کیان حوزه و کیان دانشگاه حفظ شود و باید رسالت  خودمان را امروز  با مجاهدت ،تلاش و بصیرت بیشتری انجام دهیم تا به سر منزل مقصود برسیم .

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به راهکارهای عملی ارائه شده توسط مقام معظم رهبری در مبحث وحدت بین دانشگاه و حوزه بیان کرد:

چشم انداز و راهکارهای وحدت بین حوزه و دانشگاه در فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا دیده می‌شود و این فرمایشات باید در مقام عمل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آگاه سازی و بصیرت افزایی از وظایف حوزه و دانشگاه است خاطرنشان کرد: مردم پشتوانه نظام اسلامی هستند و کار حوزه و دانشگاه بصیرت بخشی و عمق بخشی به داشته ها و نیازهایی است که در جامعه مشاهده می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه برنامه‌ریزی‌کرده است ،گفت: دشمن بسیار پیچیده و لایه لایه عمل می کند و مرحله به مرحله پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه شناسایی ، آگاه سازی و تبین افکار دشمن از وظایف حوزویان و دانشگاهیان است تصریح کرد: ما باید شگردهای دشمن  برای ضربه زدن را بشناسیم و راههای مقابله با دشمن را کاملا بفهمیم و این کار از دست فرهیختگان حوزه و دانشگاه برمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای وحدت حوزه و دانشگاه برای پیشبرد اهداف انقلاب مورد نیاز است،گفت:حوزه و دانشگاه باید برای اتحاد هر چه بیشتر برنامه‌ریزی کنند و برای مقابله با دشمن را با سرعت و بالندگی بیشتری دنبال کنند.

وی با بیان اینکه اینگونه وحدت حوزه و دانشگاه برای کشور حلال مشکلات فرهنگی و رفتاری نیست، افزود: مسائل کشور با این وحدت حل نمی‌شود و با این وحدت مشکلی از مشکلات علمی و رفتاری جامعه برطرف نمی‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان البرزگفت: نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه باید  نگاهی واقع‌گرایانه باشد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در جهان علم غیر اسلامی نداریم تصریح کرد: اگر انسان درست فکر کند در جامعه علم غیراسلامی نداریم و همه علوم اسلامی هستند چون خدای تعالی است که معلم است و علم را به بشر آموزش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه وجود ظواهر در برخی مواقع لازم است ولی هدف اساسی علم است گفت: هدف از  اسلامی کردن دانشگاه رسیدن و محاسن در بین دانشجویان نیست، اینها ظواهر اسلامی است و بحث سر علم اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه ایجاد جامعه پیشرفته اسلامی از هداف مد نظر ما است، گفت: احیای تمدن بزرگ اسلامی هدف بزرگ حوزه و دانشگاه است و این هدف وحدت آفرین است.

وی افزود : برای رسیدن به احیا و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی، تعیین نقشه راه و اندیشه هستیم و این با وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon