از نوای «لبیک یا حسین» تا حضور نهاوندیان در همدان

از نوای «لبیک یا حسین» تا حضور نهاوندیان در همدان

خبرگزاری تسنیم: پایتخت تاریخ و تمدن ایران در هفته گذشته دارای رویدادهای مختلفی از تجمع مردم به مناسبت ابعین حسینی تا حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و باهنر در همدان و غیره بود که مهمترین عناوین خبری همدان در هفته اخیر به شرح زیر آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهای مختلف از جمله تجمع مردم همدان در روز اربعین حسینی و ندای لبیک یا حسین(ع)، برگزاری همایش استانی شعر و عکس عاشورایی، برگزاری همایش وقف و رسانه، برگزاری مراسم گرامیداشت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری یادواره 104 روحاین شهید و یادواره شهدای دانش آموز، کلنگ زنی سایت جدید نمایشگاه بین المللی همدان و غیره و حضور شخصیت‌های کشوری همچون، نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمور، باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نهاوند، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بوده است.

تجلیل از خبرگزاری تسنیم همدان در همایش استانی وقف و رسانه، حضور چند ساعته آریایی نژاد، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون سلامت در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم از دیگر رویدادهای هفته گذشته است.

شرح رویدادهای مهم استان همدان در هفته گذشته به شرح زیر است:

روستاهای همدان در معرض تغییر کاربری غیرمجاز هستند

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه گرایش به داشتن خانه دوم در مناطق باغی همدان افزایش یافته است، گفت: روستاهای بکر در همجوار شهر همدان در معرض تغییر کاربری غیرمجاز هستند.

30 هزار لیتر نفت سفید در همدان توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 30 هزار و 400 لیترسوخت نفت سفید در اجرای سومین مرحله از طرح کنترل مصرف کنندگان عمده سوخت در سطح استان همدان خبرداد.

بیش از 7 میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص همدان اختصاص یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در 8 ماهه امسال بیش از 7 میلیارد و 647 میلیون و 794 هزار ریال برای درمان بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی،MS و بیماران پیوندی مراجعه کننده به این معاونت برای ارائه خدمات اختصاص یافت.

بخش کشاورزی همدان از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان در زمینه کشاورزی ظرفیت زیادی در کشور دارد، گفت: بخش کشاورزی همدان از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد و در این زمینه به دنبال ورود بخش خصوصی هستیم.

نیکبخت افزود: یکی از مشکلات و انتظار دیرینه مردم استان که از دولت تدبیر و امید درخواست رسیدگی دارند، مشکل راه، راه آهن و آب است.

کاهش منابع نفتی سبب تخصیص بهینه منابع شده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه کاهش درآمد نفتی سبب تخصیص بهینه منابع شده است، گفت: مواقعی که درآمد نفتی کشور بالا افزایش یافته است شاهد تضییع منابع فراوان بودیم.

نهاوندیان افزود: کاستن میزان اتکا بودجه به نفت از موارد مهم محسوب می‌شود که در مقابل گسترده کردن پایه مالیاتی بدون افزایش نرخ مالیات از تدابیری است که برای جبران کاهش تکیه بودجه به نفت به کار گرفته‌شده است.

800 میلیارد تومان از بودجه 94 به صندوق نوآوری اختصاص یافت

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به اینکه 1017 شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم، گفت: 800 میلیارد تومان از بودجه 94 به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با تصویب اصل 44 قانون اساسی استراتژی کشور برای دولتی و یا خصوصی شدن روشن شد اما با این وجود باز هم پول نفت صرف ایجاد زیرساخت‌ها و رفاهیات شد در حالی که باید توازن برای توسعه اقتصادی نیز برقرار می‌شد.

اشتغال دولتی راه‌حل ایجاد فرصت شغلی نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اصلاح امور اقتصادی با حمایت جدی فرهنگی امکان‌پذیر نیست، گفت: اشتغال دولتی راه‌حل ایجاد فرصت شغلی نیست.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه اشتغال دولتی راه‌حل ایجاد فرصت شغلی نبوده و فقط متورم کردن دولت را در پی دارد گفت: راه‌حل بیکاری، بزرگ کردن اقتصاد و مشارکت و حضور مردم است که راهی جز این هم نداریم.

همایش استانی «وقف و رسانه» در همدان برگزار شد

چهارمین همایش سراسری وقف و رسانه با حضور اصحاب رسانه و خانواده شهدای عرصه خبر با هدف تجلیل از خانواده شهدای خبرنگار و به منظور ارج نهادن به مقام خبرنگاران در همدان برگزار شد.

علی درستکار در این مراسم از اصحاب رسانه استان خواست تا رفتار خود را در تعامل با افکار عمومی به گونه‌ای تنظیم کنند که در رسالت خود در روشنفکری افکار مردم مؤفق باشند زیرا مسئولیت سنگین ایجاد فرهنگ بزرگی مانند وقف به عهده اصحاب رسانه است.

بودجه حوزه بهداشت و درمان 3 درصد افزایش یافته است

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه بودجه حوزه بهداشت و درمان 3 درصد افزایش یافته است، گفت: بار مراجعات به مراکز درمانی دولتی در طرح سلامت پیش بینی می‌شد و برای رفاه مردم باید بین بخش خصوصی و دولتی تعادل برقرار شود.

آریایی نژاد در مورد نامناسب بودن سیستم نوبت دهی در بیمارستان‌ها بیان کرد: بار مراجعات دولت به خاطر طرح خدمات درمانی پیش بینی می‌شد و باید بین بخش خصوصی و دولتی تعادلی صورت می‌گرفت تا مردم معذب نباشند چرا که مردم در صورت مراجعه به پزشک بخش خصوصی هزینه زیادی باید صرف کنند.

779 دستگاه وسیله نقلیه از همدان برای جابه‌جایی زائران کربلا اعزام شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از اعزام 779 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی به مرز مهران خبر داد و گفت: با رانندگانی که نرخ مصوب را برای جابجایی مسافران رعایت نکنند، برخورد می‏‌شود.

پرواز همدان- دبی از فرودگاه همدان برقرار شد

مدیر فرودگاه همدان از برقراری پرواز همدان-دبی خبر داد و گفت: پروازهای همدان-دبی از 13 بهمن ماه از فرودگاه همدان انجام می‌شود.

علی کیخا با اشاره به پیگیری‎های استاندار همدان و نمایندگان برای برقراری این پرواز گفت: پروازهای همدان-دبی با هواپیماهای 737 که دارای 162 نفر ظرفیت و 1.2 سال عمر هستند، انجام می‎شود.

اتمام راه ‏آهن همدان - تهران 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح بیش از 7 هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد و گفت: اتمام راه ‏آهن همدان - تهران 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رودباری با اشاره به ریل‎گذاری 67 کیلومتر از راه‎آهن همدان - تهران عنوان کرد: راه‎آهن همدان-تهران 267 کیلومتر طول دارد که زیرسازی آن 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 200 کیلومتر از ریل‎گذاری باقی مانده است.

اقتصاد مقاومتی مدیریت کشور را با حداقل بودجه امکانپذیر می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سیاست‎های اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرایی شود با حداقل بودجه می‎توان کشور را مدیریت کرد.

باهنر تاکید کرد: بیکاری در کشور هیچ زمانی از دو رقم کمتر نشده و بین 12 تا 14 درصد بوده و گاهی بالاتر نیز رفته است، البته برخی بیکاری 40 درصد را اعلام کرده‎اند که اینطور نیست اما در هر حال شرایط بیکاری قابل قبول نیست.

عده‌ای بی‌بصیرت, به دنبال تبرئه سران فتنه هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به راهپیمایی مردم همدان در هفتم دی ماه سال 88 گفت: متاسفانه عده‌ای بی بهره از بصیرت دنبال تبرئه سران فتنه هستند.

آیت الله محمدی افزود: قائله 9 دی با بیداری مردم ولایت‌مدار نظام جمهوری اسلامی به نفع اسلام و خون شهدا خاتمه یافت و قبل از اینکه حرکتی توسط اقشار مختلف مردم در سراسر کشور انجام گیرد در هفتم دی ماه شاهد برگزاری بزرگترین تجمع در همدان بودیم.

تحقق درآمد مالیاتی به اصناف و صنعت آسیب‌دیده همدان فشار وارد می‌کند

استاندار همدان از افزایش 50 درصدی درآمد مالیاتی همدان در بودجه سال 94 خبر داد و گفت: تحقق درآمد مالیاتی در سال 94 به اصناف و صنعت آسیب دیده همدان فشار وارد می‎کند.

نیکبخت با بیان اینکه البته نباید فراموش کرد که دولت در چه شرایطی قرار دارد، تاکید کرد: در سال‎های گذشته 2.5 میلیون بشکه نفت با قیمت میانگین  130دلار فروخته می‏شد که در حال حاضر به یک میلیون بشکه با قیمت 70 دلار رسیده است.

ساختار بودجه‎ریزی کشور نیازمند تحول است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مالیات ارزش‎افزوده به سبب نبود مدیریت به خزانه نمی‎رود، گفت: ساختار بودجه‎ریزی کشور نیازمند تحول است.

با اشاره به اینکه 85 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و 72 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در بودجه 94 در نظر گرفته شده است، گفت: باید مدیریت مناسب در بودجه صورت گیرد، چراکه ممکن است بودجه سال آینده محقق نشود.

هیچ اعتباری برای ساماندهی گردنه اسدآباد دیده نشده است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان پاسخگوی نیازها نیست، گفت: هیچ اعتباری برای گردنه اسدآباد در بودجه دیده نشده و باید فکری برای این مسئله انجام شود.

697 میلیارد تومان اعتبار ملی در بودجه 94 همدان لحاظ شد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری همدان اعتبار تملک دارایی استان همدان در سال آینده را 231 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 697 میلیارد تومان اعتبار ملی به نام استان همدان در بودجه 94 لحاظ شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon