جعفری: مستند "پشت نرده‌های واکینگهام" تا پایان سال روی آنتن می‌رود

جعفری: مستند "پشت نرده‌های واکینگهام" تا پایان سال روی آنتن می‌رود

خبرگزاری تسنیم: رئیس بسیج رسانه ملی گفت: مستند "پشت نرده‌های واکینگهام" تا پایان سال با هدف نشان دادن ادعای دروغین انگلیسی‌ها در زمینه حقوق بشر روی آنتن می‌رود.

علی اصغر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه همایش بین‌المللی بسیج و رسانه اظهار داشت: تا پایان سال حداقل 4 مستند بین الملل ما روی آنتن می‌رود، یکی از آنها کاری است به نام «پشت نرده‌های واکینگهام» که مربوط به روابط درون نظام سلطنتی انگلستان و ارتباط شبکه بی بی سی با آن مجموعه است.

وی افزود: در این مستند در گفت‌وگو با کارشناسان انگلیسی مشخص می‌شود که انگلیسی‌ها صرفا ادعای مردمسالاری دارند و این تنها یک لایه ظاهری است.

رئیس بسیج رسانه ملی گفت: مستند دوم با عنوان «تروریست‌های صادراتی» درباره بحث داعش در اروپاست و اینکه اینها مسلمانان را چطور جذب می‌کنند و نقش اروپائیان در تسلیح داعش چیست.

جعفری بیان کرد: این مستند نشان می‌دهد خیلی از اینها مسلمان نیستند و به نوعی در این مستند کالبدشکافی جذب و ساماندهی مسلمانان افراطی اروپا انجام شده است.

وی گفت: مستند سوم مربوط به حوادث عراق است که در هشت قسمت تهیه شده است و عنوان آن «اندیشه‌های سیاه» است و به بررسی حمله داعش، نقش مرجعیت در ساماندهی مردم و همراهی مردم با مرجعیت، تحولات حوزه انسانی عراق و الگوبرداری آنها از بسیج ایران، همگرایی ملی مردم عراق و همراهی اهل سنت می‌پردازد.

جعفری خاطرنشان کرد: مستند بعدی درباره بوسنی است که آمده پخش شده و در هشت قسمت تدارک دیده شده است.

وی افزود: یکی از تراژدی‌های عصر حاضر نسل کشی مسلمانان در بوسنی است، این مستند نشان می‌دهد 200 هزار مسلمان را اروپائیان قتل عام و درون اروپا ملتی را به خاک و خون کشیدند و دنبال حذف بوسنی از نقشه اروپا بودند اما شجاعت و ایستادگی آنها سبب شد که امروز اسلام همچنان در بوسنی بدرخشد.

وی گفت: این مستند بسیار تکان دهنده و تراژدی غم انگیزی است.

رئیس بسیج رسانه ملی گفت: مستند «ینگه دنیا» نیز درباره حقوق بشر آمریکا ساخته شده، و ادعای آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد حقوق بشر در آمریکا معنایی ندارد اما صرفا ویترین خیلی خوبی ساخته‌اند و به دلیل سیطره رسانه‌های غرب این چهره زیبا مخدوش نمی‌شود.

وی افزود: مستند بعدی در آلمان تهیه شده به نام «بسته 57» و مربوط به روز بازگشت امام از فرانسه به ایران است و اتفاقات این روز را روایت می‌کند.تقریبا شخصیت محوری این مستند یک خبرنگار آلمانی است که 20 روز قبل از فوتش با وی در این زمینه گفت‌وگو کردیم.

جعفری گفت: اینها در حوزه مستند است و در حوزه سریال هم چند کار را تا پایان سال کلید می‌زنیم، یکی کار مشترک ما با سیما فیلم است به نام «انقلاب دوم» که در 16 قسمت تهیه شده و امیدواریم تا دهه فجر کلید بخورد، نویسنده و کارگردان این سریال جواد شمقدری و تهیه کننده آقای خزایی است و الان به دنبال انتخاب بازیگر هستند و یک مستند تاریخی است و از اساتید بزرگ تاریخ کمک گرفته شده است.

وی افزود: سریال دوم، سریالی است مربوط به نقش زنان در دفاع مقدس که تاکنون به آن پرداخت نشده، 7 هزار زن شهید داریم و خیلی از مردم از این آگاه نیستند و تا حالا سریالی در این زمینه ساخته نشده است.

جعفری بیان کرد: سریال بعدی درباره بحث دهه 60 و جریان نفاق است و مشکلاتی که منافقان ایجاد می‌کردند که فیلمنامه این هم آماده شده و امیدواریم تا پایان سال کلید بخورد.

وی بیان کرد: حدود 10 سریال هم در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه است، سال آینده هم سال پرکاری خواهیم داشت و علاوه بر اینها 5 سریال داریم.

جعفری گفت: دو سریال درباره اقتصاد مقاومتی داریم و ممکن است یکی از آنها به عنوان «فاتح» قبل از پایان سال کلید بخورد و دومی به نام «آزمایشگاه سری» که در 26 قسمت است که به احتمال زیاد اینها در 6 ماهه اول 94 کلید می‌خورد.

وی گفت: درباره 9 دی دو کلیپ تصویری خوب داریم و دو نشست هم برگزار می‌شود و یکسری برنامه‌های ترکیبی داریم که شبکه‌ها دنبال می‌کنند.

رئیس بسیج رسانه ملی با اشاره به برگزاری همایش بسیج و رسانه گفت: این همایش بسیج و رسانه امسال دومین سالش است که برگزار می‌شود و بین المللی است البته نه به معنای اینکه فراخوان داده باشیم زیرا در این حوزه با همه دنیا کاری نداریم و صرفا با کشورهای هم افق خود سر و کار داریم به ویژه کشورهای اسلامی.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon