تفکر افزایش جمعیت از سوی نخبگان تبلیغ شود


تفکر افزایش جمعیت از سوی نخبگان تبلیغ شود

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سبحانی با اشاره به آثار و مزایای جامعه پرجمعیت گفت: باید نخبگان را ترغیب به افزایش جمعیت کرد تا آن‌ها هم در سطح جامعه این تفکر را تبلیغ کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: در طول تاریخ بهداشت و درمان ایران گام‌های بسیاری را برداشته و وزارت بهداشت هم امروز اقدامات موثر و مناسبی را انجام داده است.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از زحمات وزیر بهداشت در خدمت به مردم افزود: شما پیش از پذیرش وزارت بهداشت در جنوب کشور در حال خدمت بودید که این خدمات مورد نیاز جامعه است و امیدوارم همچنان تداوم داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت سلامت جامعه بیان کرد: عقل سالم در بدن سالم است و ملتی که سالم باشد به درستی فکر می‌کند و موفق می‌شود ولی افراد بیمار چنین توانایی ندارند به همین دلیل بهداشت و درمان یکی از اصول اساسی و مهم در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات وزارت بهداشت آشکار و مشخص است عنوان کرد: این خدمات باید تداوم داشته باشد و به نتیجه نهایی برسد یکی از مسائل نیاز جامعه گسترش کامل بیمه است زیرا همه جامعه باید از خدمات بیمه برخوردار شوند.

آیت الله سبحانی با تاکید بر افزایش جمعیت جامعه تصریح کرد: زمانی که می‌خواستیم قانون اساسی را تدوین کنیم خدمت امام خمینی (ره) رسیدیم ایشان فرمودند قوانین اسلام را بنویسید ولاغیر، بنابراین اساس زندگی ما دین اسلام است و دین خدا هم ما را به گسترش جمعیت دعوت می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات جامعه تک فرزند اظهار داشت: نخبه‌های جامعه ما در کشور به تک فرزندی روی آورده‌اند که این موضوع برخلاف رهنمودهای اسلام است و خانه‌ای که تک فرزندی باشد نشاطی هم نخواهد داشت باید نخبگان را ترغیب به افزایش جمعیت کرد تا آن‌ها هم در سطح جامعه این تفکر را تبلیغ کنند.

آیت الله سبحانی با اشاره به آثار و مزایای جامعه پرجمعیت گفت: نبوغ در افراد و جمعیت بیشتر افزایش می‌یابد کشور چین نمونه بارز این موضوع به شمار می‌رود که توانسته است در اقتصاد جهانی نقش آفرین کند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: برخی بابت اینکه نتوانند هزینه فرزندان خود را تامین کنند بچه‌دار نمی‌شوند خداوند روزی رسان است و نباید بابت خرج فرزندان نگران بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon