قبول داریم مسکن روستایی با ۱۵ میلیون تومان وام ساخته نمی‌شود

قبول داریم مسکن روستایی با 15 میلیون تومان وام ساخته نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه قبول داریم مسکن روستایی با ۱۵ میلیون تومان وام ساخته نمی‌شود، گفت: پیشنهاد ما وام ۱۸ میلیونی بود که بانک مرکزی موافقت نکرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عزیزالله مهدیان پیش از ظهر دیروز در همایش علمی نظام فنی و مهندسی روستایی در تالار حافظ اردبیل اظهار داشت: 15 هزار نفر مهندس و تکنسین در قالب سازمان نظام فنی و مهندسی روستایی در کشور فعالیت می‌کنند که 2 هزار و 300 دفتر طراحی نیز به همت مهندسان عمران و معماری در کشور شکل گرفته است.
وی کار این مجموعه را در عین بی‌ادعایی کمک به ساخت اماکن با نظام فنی اصولی و مولفه‌های مقاوم‌سازی حقیقی دانست و بیان کرد: این مهندسان آمادگی دارند در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های عمرانی را با توجه به کسب تجربیات مفید انجام دهند.
مهدیان با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که 21 میلیون نفر جمعیت در قالب 37 هزار و 500 روستا را شامل می‌شود گفت: بیش از 5 میلیون و 382 هزار واحد مسکونی در این روستاها شناسایی شده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد خانوارهای روستایی را بیشتر از این رقم برشمرد و افزود: کسری مسکن روستایی در کشور 550 هزار واحد است که با همت خود روستاییان و کمک تسهیلاتی بنیاد مسکن این کسری به سرعت جبران می‌شود.
وی با بیان اینکه 40 درصد واحدهای مسکن روستایی تاکنون مقاوم‌سازی شده که دو میلیون واحد را شامل می‌شود٬ گفت: با مقاوم‌سازی سالانه 200 هزار واحد تا سال 1405 تلاش می‌کنیم تا همه واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی که بیش از 3 میلیون واحد است٬ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
مهدیان از تهیه طرح جامع مسکن و تصویب کلیات آن در مجلس خبر داد و افزود: در بودجه سال 94 تمام مصوبات براساس طرح جامع مسکن انجام می‌شود که بخشی از آن مربوط به روستاها است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما یک خلاء یک ساله را در پرداخت تسهیلات در سال گذشته شاهد بودیم اما امسال سعی کردیم تا در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی سهمیه استان‌ها و شهرهای مختلف را تعیین کنیم.
وی با اشاره به روند پیچیده مصوبه دولت در ادامه بهسازی مسکن روستایی اظهار کرد: ما درخواست کرده بودیم تا سقف تسهیلات 18 میلیون تومان افزایش یابد که بانک مرکزی 15 میلیون تومان آن را مصوب کرده تا امسال نیز 200 هزار واحد مسکن روستایی در قالب این طرح بهسازی و مقاوم‌سازی شود.
مهدیان از ابلاغ سهمیه استانی و شهرستانی به بانک‌ها و شروع کار اجرایی در این زمینه خبر داد و گفت: ما نیز موافقیم که با این تسهیلات روستاییان نمی‌توانند واحد خود را تکمیل کنند اما 70 درصد کارها با این رقم تسهیلات اجرایی و عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه