راه‌حلی برای قرارداد نفتی ایران و روسیه پیدا شده است

راه‌حلی برای قرارداد نفتی ایران و روسیه پیدا شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور روسیه گفت با اشاره به قرارداد مبادله نفت در برابر کالا و تجهیزات که قرار است بین ایران و روسیه امضا شود گفت: راه حلی برای این قرارداد پیدا شده است، اما برخی مشکلات همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری پایان سال خود گفت، راه حلی برای قرارداد نفتی ایران و روسیه پیدا شده است، اما برخی مشکلات همچنان پابرجاست.
پوتین در پاسخ به سوال یک خبرنگار ایرانی در مورد اینکه چرا هیچ پیشرفتی در اجرای قرارداد نفتی بین ایران و روسیه حاصل نشده است گفت: «در مورد قراردادی که شما اشاره کردید... ما صادقانه به دنبال اجرای آن هستیم. این درست نیست که می گویید کسی در قبال این قرارداد مسئولیتی به عهده نمی گیرد. وزیر انرژی ما (الکساندر نواک) مکررا به ایران سفر کرده و از شرکای خود به اینجا دعوت کرده است. یافتن یک راه حل مورد پذیرش دو طرف فرآیند بسیار پیچیده ای بود. در نهایت این راه حل پیدا شده است.»
پوتین افزود، اجرای این قرارداد با دشواری هایی همراه بوده است. «مشکلاتی در خصوص محاسبات وجود دارد. مجموعه ای از مشکلات وجود دارد. اما در کل، ما آنها را حل کرده ایم.» وی تاکید کرد که در این زمینه «اراده هر دو طرف لازم است.»
رئیس جمهور روسیه گفت، قراردادهای نفتی باید برای شرکت ها سودآور باشند. «ما صادقانه به این قرارداد علاقمند هستیم و آن را اجرا خواهیم کرد. ما برای گسترش و افزایش حجم مبادلات تلاش خواهیم کرد.»
در 30 نوامبر امسال، الکسی یولیوکایف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت، واردات نفت از ایران بر اساس برنامه نفت در برابر کالا به زودی آغاز خواهد شد.
 ایران آمادگی خود را برای عرضه روزانه 500 هزار بشکه نفت (25 میلیون تن در سال) به روسیه و دریافت کالا و تجهیزات اعلام کرده است.
صادرات غلات و همکاری شرکت تکنو پروم اکسپورت روسیه در توسعه زیرساخت های انرژی ایران از گزینه های مورد بررسی برای مبادله با نفت ایران است.
ارزش این قرارداد حدود 1.5 میلیارد دلار در ماه برآورد شده است.
انتهای پیام/ 67

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه