برگزاری رزمایش گسترده و مشترک ارتش از چهارم تا دهم دی‌ماه

برگزاری رزمایش گسترده و مشترک ارتش از چهارم تا دهم دی‌ماه

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش گسترده ارتش با حضور نیروهای چهارگانه (پدافند، دریایی، هوایی، زمینی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش صبح روز گذشته در نشست خبری از برگزاری رزمایش مشترک ارتش با حضور نیروهای چهارگانه (هوایی دریایی زمینی و پدافند) از چهارم تا دهم دی‌ماه در 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع وسعت خبر داد و گفت: در روز پایانی رزمایش شاهد رژه یگان‌های زیرسطحی، هوایی و نمایش قدرت خواهیم بود و در حال حاضر رزمندگان ارتش در منطقه رزمایش مشغول انجام وظایف خود هستند.

وی افزود: 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع معادل 850 هزار مایل مربع وسعت این رزمایش است که در دریا از مدار 10 درجه، شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان سیستان و بخشی از هرمزگان را به‌عنوان مناطق برگزاری رزمایش مدنظر داریم.

امیر موسوی با اعلام "تاکتیک‌های نوین و عملیات مشترک منطبق با تهدیدات را در این رزمایش تمرین خواهیم کرد" گفت:‎ حضور در مدار 10 درجه، گستردگی وسعت و مشترک بودن از ویژگی‌های این رزمایش است؛در این رزمایش اشرافیت و توان رصد تهدیدات را محک زده سلاح‌ها، سامانه‌ها و تجهیزات جدید ارتش را مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت:‌ در این رزمایش یگان‌های نیروی زمینی و نیروی دریایی، یگان‌های احتیاط بسیج استان سیستان، پایگاه نیروی دریایی سپاه در منطقه با پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی حضور دارند که در عین حال متخصصان وزارت دفاع برای نظارت بر سلاح‌ها و سامانه‌های جدید در این رزمایش شرکت می‌کنند.

امیر موسوی تصریح کرد: ما داورانی را برای ارزیابی سلاح‌ها و تجهیزات تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان "ما با هرگونه سلطه پذیری مخالفیم" گفت: رزمایش محمد رسول(ص) حامل پیام صلح و دوستی است. ما بارها اعلام کردیم که آرامش و امنیت در منطقه با کمک و حضور کشورهای منطقه امکان پذیر است و ما با حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم، به همین دلیل شعار رزمایش را هم نمایش اقتدار، صلح و دوستی پایدار در سایه وحدت اسلامی و منطقه‌ای انتخاب کرده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: محوریت این رزمایش با نیروی دریایی ارتش خواهد بود اما شروع رزمایش با نیروی زمینی است.

امیر موسوی درخصوص احتمال حضور نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه دو برادرند و هرکدام تلاش می‌کنند زودتر پیشمرگ خانواده شوند. هم سپاه و هم ارتش تحت یک پرچم و تحت فرمان یک فرمانده که فرمانده معظم کل قواست، عمل می‌کنند.

به گزارش تسنیم، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر حیدری جانشین نزاجا، امیر چیت‌فروش سخنگوی نیروی هوایی در این نشست خبری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon