غربی‌ها بار دیگر مدعی عدم انعطاف کافی ایران در مذاکرات هسته‌ای شدند

غربی‌ها بار دیگر مدعی عدم انعطاف کافی ایران در مذاکرات هسته‌ای شدند

خبرگزاری تسنیم: دیپلمات‌های ارشد فرانسه و بریتانیا در نشست روز گذشته سازمان ملل مدعی شدند که ایران انعطاف پذیری کافی را در جریان مذاکرات هسته‌ای با ۶ قدرت جهانی نشان نداده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی برای پایان دادن به اختلافات موجود بر سر برنامه هسته ای ایران در 12 سال گذشته ادامه داشته، دیپلمات های فرانسه و بریتانیا در سازمان ملل اعلام کردند که ایران در مذاکرات هسته ای انعطاف پذیری کافی را نشان نداده است.

بر اساس این گزارش اظهارات دیپلمات های فرانسه و بریتانیا در سازمان ملل در شرایطی است که دور دیگری از مذاکرات قدرت های جهانی و ایران بر سر برنامه هسته ای طی هفته جاری تکمیل شده است.

فیلیپه برتوکس دیپلمات فرانسوی در نشست شورای امنیت گفت: علی رغم انعطاف پذیری ناکافی که در این مرحله از سوی مذاکره کنندگان ایرانی نشان داده است ما همچنان امیدوار به این باور هستیم که ایران به دنبال دستیابی به یک توافق بلند مدت است.

وی افزود: ما انتظار داریم که ایران انتخاب های راهبردی و تصمیمات شجاعانه ای را در دورهای آتی مذاکرات اتخاذ کند.

مایکل تاتهام دیپلمات بریتانیایی نیز در سخنانی از ایران خواست تا انعطاف پذیرتر باشد. ایران بارها اتهامات غربی ها در خصوص تلاش برای دستیابی به بمب اتمی را رد کرده است. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که هدف اصلی از برنامه هسته ای اهداف و مصارف صلح آمیز است.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز روز گذشته تاکید کرد که وی مذاکرات مفیدی را با قدرت های جهانی در شهر ژنو داشته است.
هیات فرانسوی در سازمان ملل در توییتر نوشته است که ایده های جدیدی که در جریان مذاکرات در وین مطرح شده به دقت از سوی اعضای 1+5 مورد نظر قرار گرفته است.

دیوید پریسمن معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز تاکید کرد که واشنگتن با ایرانی ها به صورت بی نهایت و بی نتیجه مذاکره نخواهد کرد. وی افزود: گرچه ما هنوز بر این باوریم که بهترین راه برای دستیابی به اهدافمان از طریق دیپلماسی است ولی برای همیشه پشت میز مذاکره نخواهیم نشست. کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل باید به نظارت بر نحوه اجرای تحریم ها علیه ایران ادامه دهد.

در پایان مذاکرات هسته‌ای ژنو که از 24 تا 26 آذر (15 تا 17 نوامبر) در هتل پریزیدنت ویلسون برگزار شد، طرفین توافق کردند که در ماه آتی میلادی (ژانویه) بار دیگر بر سر میز مذاکرات بازگردند.

در همین رابطه یک منبع نزدیک به تیم‌ مذاکره کننده روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل تسنیم اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در ژنو و قبل از 20 ژانویه برگزار می شود.

وی همچنین گفت: فعلا قرار است که دور بعدی در سطح معاونان برگزار شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان