افخم: قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل با استفاده از منابع مغرض و غیرموثق تهیه شده است

افخم: قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل با استفاده از منابع مغرض و غیرموثق تهیه شده است

خبرگزاری تسنیم: ایران بصورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده است و اگر بی طرفی و دوری از معیار دوگانه مبنای تصمیم بانیان قطعنامه می‌بود ؛ بدون تردید نسبت به عدم ضرورت آن وقوف می‌یافتند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم نمودن هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشرعلیه کشورهای مستقل گفت: جمهوری اسلامی ایران شکل گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه هایی را از اساس مردود می داند و مایه تاسف است که مکانیزم ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوی 'برخی کشورهای غربی که بعضا خود آشکارا از ناقضین حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود بحساب می آیند، مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این قطعنامه با استفاده از منابع  مغرض وغیرموثق و بطور جانبدارانه  تهیه شده است افزود: جمهوری اسلامی ایران بصورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده است و اگر بی طرفی و دوری از معیار دوگانه  مبنای تصمیم بانیان قطعنامه می بود؛ بدون تردید نسبت به عدم ضرورت آن وقوف می یافتند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افرا گرایی سازمان یافته است، تصویب این قطعنامه، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه سازوکار یوپی آر را محل مناسب و جهانشمول برای ارزیابی حقوق بشر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده و فعال خود در نشست اخیر یوپی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل به ارائه دومین گزارش خود پرداخت که طی آن طیف وسیعی از کشورها با شرکت فعالانه در گفتگوها، توصیه های خود را نیز مطرح کردند و لازم است این توصیه ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

افخم  همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در کنار تعهدات مذهبی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین المللی،  توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی را مورد اهتمام جدی دارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت