اتکا به اقتصاد مقاومتی تنها راه حل توطئه نفتی استکبار جهانی است

اتکا به اقتصاد مقاومتی تنها راه حل توطئه نفتی استکبار جهانی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: آشفتگی اخیر قیمت نفت و متضرر شدن کشورهای صادرکننده آن یک توطئه آمریکایی است بنابراین اتکا به قدرت داخلی و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه حل توطئه نفتی استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در نماز جمعه این هفته خوی، موضوع دشمن شناسی از دیدگاه قرآن را محور بحث قرار داد و اظهار داشت: مشرکان و کافران از جمله دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و امروز اینها در قالب استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی تبلور پیدا کرده اند .

وی پلیدی، ناپاکی، تجاوزگری، مقابله با حق، ستم پیشگی، تکبر و خود بزرگ بینی و دشمنی با اسلام و مسلمین را از جمله ویژگی ها و خصوصیات بارز استکبار برشمرد و تصریح کرد: تنها راه رهایی مسلمانان از توطئه های استکبار، رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه ای آنان مقاومت و مقابله همه جانبه  است.

خطیب جمعه خوی با تسلیت 28 صفر روز رحلت  رسولخدا(ص) و امام مجتبی(ع) گفت: خداوند در قرآن حضرت محمد(ص) را با ویژگی های خاتم الانبیاء، رحمة للعالمین و اسوه حسنه برای بشریت معرفی فرموده است.

وی افزود: در کتب روایی و تاریخی، احترام به مهمان، رسیدگی به نیازمندان، سرپرستی ایتام، هم سفره شدن با بردگان،کمک به اهل منزل و پذیرش دعوت اشخاص از جمله ویژگی های برجسته رسول خدا(ص) در طول زندگی ایشان ذکر شده است.

اقتصاد مقاومتی تنها راه حل توطئه نفتی استکبار

شکوری با اشاره به آشفتگی اخیر قیمت نفت و متضرر شدن کشورهای صادرکننده نفت که اغلب کشورهای اسلامی هستند که 40 درصد درآمد خود را از دست می دهند گفت: چیزی که در محافل سیاسی و رسانه ها مطرح می شود این است که موضوع ریشه سیاسی دارد چون آمریکا با همکاری عربستان سعودی جهت ایجاد فشار علیه جمهوری اسلامی و روسیه برای تعدیل سیاست های خود در زمینه پرونده هسته ای و جریان اوکراین این توطئه را طراحی کرده اند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل توطئه های نفتی و تحریم های اقتصادی استکبار، اقتصاد مقاومتی است که باید مردم و مسئولان نظام این خواسته ولی امر مسلمین را در مرحله عمل جدی بگیرند.

حماسه اربعین جهانیان را متحیر ساخت

امام جمعه خوی با اشاره به حضور و پیاده روی میلیونها انسان از ملیت ها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف جهان بسوی کربلا گفت: این حماسه بی نظیر در سینه تاریخ خواهد ماند چون در شرایط ناامنی کامل مسیر و تسلط تکفیریان جلاد و مورد حمایت استکبار و ارتجاع بر بخشهایی از کشور عراق صورت گرفت که عشق اهل بیت رسول خدا(ص) و شهدای کربلا همه زائران اربعین را عاشورایی کرده بود که با گذشتن از جان خود بزرگترین تجمع معنوی و سیاسی را خلق کردند.

وی گفت: این حماسه پیام های مهم و معنی داری به استکبار جهانی و تکفیریان داشت که توان مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) را نداشته و نخواهند داشت.

شکوری با اشاره به رزمایش مشترک نیروهای زمینی دریایی، هوایی و پدافندی ارتش از چهارم الی دهم دی ماه در وسعت دو میلیون و دویست هزار کیلومتر زمینی، دریایی و هوایی در مناطق اقیانوس هند، تنگه هرمز و بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان اظهار داشت: در این رزمایش اشرافیت نیروهای مسلح و توان رصد تهدیدات دشمن محک زده شده و سلاح ها، سامانه ها و تجهیزات جدید ارتش آزمایش می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon