افزایش ۹۲ درصدی واردات نفت اسار اویل هند از ایران در نوامبر ۲۰۱۴

افزایش 92 درصدی واردات نفت اسار اویل هند از ایران در نوامبر 2014

خبرگزاری تسنیم: واردات نفت اسار اویل هند از ایران در نوامبر امسال با افزایش ۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای ورود و خروج تانکرها، شرکت اسار اویل، یکی از مشتریان مهم نفت ایران در هند، در ماه نوامبر 5.7 درصد کمتر از ماه قبل از ایران نفت وارد کرده است.
بر اساس این آمارها، این شرکت پالایشگاهی بخش خصوصی هند در ماه نوامبر روزانه 156 هزار و 500 بشکه نفت از ایران وارد کرد، که البته حدود 92 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.
این گزارش حاکی است، میزان کل واردات نفت اسار اویل از ایران در بازه زمانی آوریل تا نوامبر، یعنی 8 ماهه نخست سال قراردادی و سال مالی فعلی، مجموعا به 109 هزار و 600 بشکه در روز رسید که حدود 22 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.
مجموع واردات نفت اسار اویل در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش یافت و به 316 هزار و 500 بشکه در روز رسید. تجار و تحلیلگران انتظار دارند که اسار اویل خرید نفت از ایران را در سال مالی آینده متوقف کند، زیرا این شرکت یک قرارداد 10 ساله با رز نفت روسیه برای واردات روزانه 200 هزار بشکه نفت منعقد کرده است.
مسئولان شرکت اسار هنوز هیچ اظهار نظر رسمی ای در این باره نکرده اند.
انتهای پیام/ 71

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه