برنامه‌ای برای صدور مجوز جدید برای مراکز علوم پزشکی نداریم

برنامه‌ای برای صدور مجوز جدید برای مراکز علوم پزشکی نداریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌ای برای صدور اعطای مجوز جدید برای مراکز علوم پزشکی نداریم گفت: فقط برای مراکز علوم پزشکی در مناطق محروم همچون کردستان مجوز ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه سیزدهمین همایش سراسری دبیران هم اندیشی دانشگاه‌های سراسرکشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه وضعیت سرانه بهداشت مشهد در مقایسه با سایر استان‌ها و شهرها با توجه به حضور بسیار زیاد زائر و جمعیت در سطح پایینی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظاهرا در گذشته در این رابطه اعتراضاتی بوده است، افزود: در بودجه سال 94 نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی با رایزنی در کمیسیون بودجه خواستار افزایش بودجه در این رابطه باشند.

هاشمی تصریح کرد: مشهد به نوعی آسیب دیده بی عدالتی است چرا که بخشی از زائران گاها بیمار هستند و متاسفانه اعتبارات خاصی در این زمینه دیده نشده است  ما امیدواریم نهایتا این مسئله  به بهبود خدمات و کاهش زیان‌ها ناشی از آن منجر شود.

 وی در رابطه با طرح تحول سلامت در کشور بیان کرد: این طرح  مورد تاکید ریاست جمهوری است و در تلاش هستیم  از دستاوردهای این طرح مراقبت  کنیم تا آسیب نبیند و تقاضا داریم که معاونت راهبردی رئیس جمهور در تخصیص بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در رابطه با افزایش جمعیت نیز روز گذشته با مراجع صحبت هایی شد البته در گذشته وزارت بهداشت در رابطه با جمعیت در امر پیشگیری فعال بوده است و در هیمن رابطه  با توجه به سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات بزرگان کشور با کاهش جمعیت رو به رو بوده ایم.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای افزایش جمعیت برنامه های وزارت بهداشت تغییر کرد و کلاس‌هایی و همایش‌های بسیاری در این رابطه  برگزار شد.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت در این راه تنها نیست چرا که نقش ما در این راه به تنهایی تاثیر گذار نیست به طور قطع  حضور دستگاه‌های دیگر در  این راه به ما کمک می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 91 مرکز در سطح کشور به تربیت دانشجوی پزشکی می پردازند و تا اردیبهشت تمام مراکز وابسته به دانشگاه آزاد بازرسی می شوند و اگر مرکزی با استانداردها مغایرت داشته باشد دستور توقف پذیرش دانشجو صادر می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای صدور اعطای مجوز جدید برای مراکز علوم پزشکی نداریم، تصریح کرد: فقط برای مراکز علوم پزشکی در مناطق محروم همچون کردستان مجوز ارائه می‌شود.

هاشمی با اشاره به این مطلب که باید برخی دانشجویان مناطق محروم به شکل بومی گزینی درس بخوانند، بیان کرد: باید برخی رشته محل ها متوقف شود.

وی گفت: موظف هستیم در بخش دولتی و خصوصی طبق تعرفه های ارائه شده  به مخاطبان خدمت ارائه کنیم  و در همین راستا همه تعرفه‌های اعمال جراحی و خدمات پزشکی در سایت ارائه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با شکایت برخی پرستاران در هفته گذشته گفت: این قشر جامعه بزرگ هستند اما نباید صحبت‌های چند نفر سبب تزلزل این جامعه بزرگ شود نمی توان گفت که تمام این جامعه معترض هستند البته معاونت پرستاری در همین راستا به دنبال رفع کمبودهای نیروی انسانی است که ما امیدواریم این روند بهبود پید کند.

وی تصریح کرد: تفاوت‌های رده‌های پزشکی دروغ است اگر مقایسه کوچک میان پزشکان از نظر مالی انجام شود نمی توان این مقایسه را به بقیه تعمیم داد چراکه همه پزشکان قالبا از تمکن مالی برخودار نیستند بنابراین مقایسه پزشکان با یکدیگر نادرست است.

هاشمی با بیان اینکه در رابطه با تملک اراضی بیمارستان‌ها و یا مراکز پزشکی باید به سمتی پیش برویم که املاکی که در مشهد غالبا آستانه هستند تغییر وضعیت دهیم، بیان کرد: از این طریق می‌توانیم ثروتی خلق کنیم بطور قطع می‌توان گفت مشهد نیز به وضعیت خوبی در بحث بیمارستانی دست پیدا می‌کند.

وی گفت: باید دانست مشهد امروز به دو بیمارستان 800 تختخوابی نیاز دارد البته فرسودگی بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم(عج) مشهد از مشکلات بزرگ این شهر است که باید فکر اساسی برای شهر صورت گیرد.

هاشمی در رابطه با وضعیت بهداشتی حاشیه شهر مشهد افزود: در این رابطه حرکاتی آغاز شده است و مشهد بعد از تبریز در قالب گروه‌های 12 هزار و 500 نفری به وضعیت حاشیه شهر رسیدگی می‌کنند که در قالب این ساماندهی کارشناسان سلامت برای این تعداد 4 نفر در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه مشکلات حاشیه شهر مشهد ناپسند است، عنوان کرد: برای تحقق آینده بهتر بهداشتی برای نسل آینده به ازای هر نفر در بخش خصوصی خرید خدمت انجام می‌دهیم.

وی گفت: براساس آخرین سرشماری حاشیه نشینان کشور حدود 9 میلیون نفر است اما تعداد حاشیه نشین در مشهد چیزی حدود یک میلیون و 200 و یا 300 نفر است.

هاشمی در رابطه با طرح تحول سامت خاطرنشان کرد: ما در بحث نظام نوین بازپرداخت, کاهش پرداخت از جیب مردم و ارتقای کیفیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon