هتلداران روسی به فکر جذب گردشگران مسلمان افتادند

هتلداران روسی به فکر جذب گردشگران مسلمان افتادند

خبرگزاری تسنیم: با تشدید تنش های بین روسیه و غرب و کاهش تعداد سفر گردشگران غربی به این کشور، روسیه در تلاش است تا تعداد بیشتری گردشگر از کشورهای مسلمان را جذب نماید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی دی استار، با تشدید تنش های بین روسیه و غرب و کاهش تعداد سفر گردشگران غربی به این کشور، روسیه در تلاش است تا تعداد بیشتری گردشگر از کشورهای مسلمان را جذب نماید.
هتلی در مسکو قصد دارد با هدف افزایش جذب گردشگران مسلمان، یک بسته خدمات حلال را به میهمانان مسلمان خود ارائه هد. این بسته شامل یک اتاق نماز، حذف گوشت خوک از منوی صبحانه و قرار دادن یک جلد قرآن در اتاق میهمانان مسلمان هتل است.
لیوبوف شیان، مدیر بخش بازاریابی شرکت آئروستار در این باره گفت: «حدود 70 درصد میهمانان ما از خارج از روسیه هستند و 13 درصد آنها –یعنی حدود 5 هزار نفر- از کشورهای مسلمان و به خصوص ایران می آیند.»
وی افزود: «مشتریان مسلمان ما اغلب درخواست یک اتاق برای خواندن نماز یا یک منوی مخصوص را مطرح می کنند.» شیان در ادامه گفت: «ما می خواهیم هر کسی که به اینجا می آید احساس کند که در خانه خودش است.»
با افت شدید تعداد گردشگران کشورهای غربی در ماه های اخیر، صنعت گردشگری روسیه ایام سختی را سپری می کند. به گفته منابع صنعتی، تعداد سفر گردشگران از کشورهای غربی و به خصوص آمریکا و انگلیس به روسیه، 30 تا 50 درصد کاهش یافته است.
این مسئله هتل داران روسی را به فکر جذب میهمانانی از سایر نقاط جهان و از جمله کشورهای مسلمان در خاورمیانه و آسیا انداخته است.
شیان گفت: «ما 20 اتاق از 308 اتاق هتل را به جانماز، تشتی برای گرفتن وضو و یک فلش برای نشان دادن جهت قبله مجهز کرده ایم.»
«حتی شامپو و صابون این اتاق ها ممهور به مهر حلال است و در ساخت آنها از هیچگونه الکل یا چربی حیوانات استفاده نشده است.»
دو اتاق هم برای محل اقامه نماز زنان و مردان در نظر گرفته شده است. یک آشپزخانه مجزا هم برای طبخ  غذاهای حلال ایجاد شده است.
این هتل میزبان بسیاری از تجار عالی رتبه ایرانی است. در 2 هفته ای که از راه اندازی سرویس حلال می گذرد تعداد رزرو اتاق از سوی مسافران ایرانی و مالزیایی افزایش داشته است.
انتهای پیام/ 73

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه