تخصیص وام ارزان قیمت برای تجهیز بنادر شمالی

تخصیص وام ارزان قیمت برای تجهیز بنادر شمالی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر از تخصیص وام ارزان قیمت برای تجهیز بنادر شمالی خبر داد و گفت: تا یک سال آینده تجهیزات مورد نیاز بنادر شمالی وارد کشور می‌شود.

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تجهیز بنادر شمالی و جنوبی کشور برنامه حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه از محل وجوه اداره شده سپرده‌گذاری در این بخش را افزایش داده‌ایم، افزود: این اقدام در راستای توانمندسازی فعالان بندری برای تامین تجهیزات موردنیاز بنادر انجام شده است. 

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر با بیان اینکه از محل منابع صندوق توسعه ملی و از محل اعتبارات آتی سازمان نیز برای تامین تجهیزات حاکمیتی در بنادر استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: این منابع مالی برای تامین ایمنی دریا و تجهیزات مورد نیاز دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رزازان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در حوزه تجهیزات بنادر کشور انجام شده، یادآور شد: در بنادر شهید رجایی و چابهار سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌ایم تا براساس ظرفیت‌های موجود تجهیزات مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به برنامه ویژه سازمان بنادر برای تجهیز بنادر شمالی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به ظرفیت‌ها بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر در اولویت‌بندی تامین تجهیزات قرار دارند. 

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر ادامه داد: در این راستا وام‌های ارزان قیمت در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا بتوانند برای تجهیز بنادر شمالی کشور سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند. 

رزازان با اشاره به عمر بالای تجهیزات بالای بنادر، به خصوص بنادر شمالی خاطرنشان کرد: برای نوسازی این تجهیزات برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم تا طی 2 سال آینده تجهیزات موردنیاز وارد کشور شود. 

به گفته وی براساس اعتبارات تخصیص یافته به این منظور تا یک سال آینده بخشی از تجهیزات موردنیاز وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه