راهپیمایی اربعین نشان داد عتبات عالیات خط قرمز جهان تشیع است

راهپیمایی اربعین نشان داد عتبات عالیات خط قرمز جهان تشیع است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بیجار به حضور پر شور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با حضور میلیونی و حماسه ساز مردم از ۶۰ کشور جهان در این راهپیمایی مستکبران فهمیدند که عتبات عالیات خط قرمز جهان تشیع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیجار که در حسینیه این شهر اقامه شد با اشاره به در پیش بودن رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت محمد(ص) محور دین اسلام است.

وی به حضور پر شور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی و حماسه ساز مردم از 60 کشور جهان در پایگاه عشق و دلدادگی چشم دشمن را کور کرد و مستکبران فهمیدند که عتبات عالیات خط قرمز جهان تشیع است.

امام جمعه بیجار از 27 آذر به عنوان سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و خاطر نشان کرد: قبل از وقوع انقلاب فاصله محسوسی بین حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان بود اما انقلاب اسلامی با تلاش‌های دکتر مفتح بستری را فراهم کرد تا اختلافات و بدبینی‌ها بین این دو حوزه از بین برود.

وی با بیان اینکه فضای ایران  به موارد مختلفی برای رشد نیاز دارد، گفت:  رشد علمی در جهت توسعه، صنعت و تخصص و رشد معنوی، ارتباط با خدا و شناخت احکام در راستای پاسداری از دین از اهم این موارد است و باید یکدیگر را پوشش بدهند، چرا که حوزه و دانشگاه از سنگرهایی هستند که هیچگاه مورد غفلت استکبار قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، تصریح کرد: در طول تاریخ تشیع، وقف در پرورش استعداد علمی و معنوی همواره نقشی تاثیرگذار داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بیجار وقف‌های قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: فرهنگ اصیل وقف در این شهرستان نهادینه شده است.

امام جمعه بیجار از نهم دی ماه به عنوان روزی تاریخ ساز در انقلاب اسلامی نام برد و افزود: در این روز مردم ولایت‌مدار به دلیل عملکرد نادرست فتنه، در جریان کارهای ناشایست آنها قرار گرفتند و با حضور تاثیر گذار خود در صحنه مانع از تحقق اهداف آنها شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon