صدقه و صله رحم سدهایی در برابر مشکلات هستند

صدقه و صله رحم سدهایی در برابر مشکلات هستند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اهل سنت سنندج گفت: به جای آوردن صله رحم و توجه به صدقات جاریه از سفارشات پیامبر(ص) به امتش بود چراکه این دو برای مسلمانان به مانند سدی هستند که فرد را در برابر مشکلات محافظت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج،  ماموستا سیداحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با تبریک هفته ثبت احوال، بر همکاری مردم با این نهاد خدمت‌رسان برای نام‌گذاری مناسب فرزندان و آینده سازان کشور تاکید کرد.

وی گفت: انتخاب نام نیک و مناسب از سوی والدین که متناسب با ارزش‌های اسلامی ایرانی سرزمین‌مان باشد می‌تواند بر رفتارهای آتی فرزندان تاثیرگذار باشد.

امام جمعه موقت سنندج با تقدیر از نماینده ولی فقیه در کردستان، فرماندهی سپاه بیت‌المقدس و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان برای مساعدت در برگزاری یادواره شهید ملا محمد کریمیان تصریح کرد: برگزاری یادواره ماموستایان شهید ارج نهادن به مجاهدت‌های خاموش مدافعان اسلام در خطه کردستان است.

وی به در پیش بودن ایام رحلت جانسوز پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) نیز اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) در آخرین سفر معنوی حجِ خود که به حجه‌الوداع مشهور است به صورت غیر مستقیم خبر نزدیک بودن زمان رحلت خود را به مسلمانان اعلام کرد.

وی با بیان فرازهایی از سخنان رسول گرامی اسلام(ص) در حجه‌الوداع گفت: رسول الله در آن موسم، مسلمانان را به مسائل مهمی سفارش کرد که از آن جمله می‌توان به مراقبت از نماز اول وقت، نیکی به ایتام و دستگیری مستمندان و توجه به حقوق زن اشاره کرد.

امام جمعه موقت سنندج افزود: به جای آوردن صله رحم و توجه به صدقات جاریه از دیگر سفارشات پیامبر(ص) به امتش بود چراکه این دو برای مسلمانان به مانند سدی هستند که فرد را در برابر مشکلات محافظت می‌کنند.

وی به تاکید حضرت رسول(ص) به لزوم تبعیت مسلمانان از قرآن، سنت و اهل بیت(ع) اشاره و اظهار کرد: تا زمانی که مسلمانان در مسیر و تبعیت از این 3 اصل مهم گام بردارند از هرگونه آسیبی مصون هستند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon