وقف عامل افزایش مال مسلمانان است

وقف عامل افزایش مال مسلمانان است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سقز با اشاره به اینکه وقف عامل افزایش مال فرد مسلمان است گفت: ما مسلمانان که پایبند به دستورات دینی هستیم، باید فریضه اسلامی وقف را همواره اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سقز با تبریک هفته وقف اظهار کرد: ما مسلمانان که پایبند به دستورات دینی هستیم، باید فریضه اسلامی وقف را همواره اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه، متاسفانه امروز واقفان ما نسبت به گذشته بسیار کم شده‌اند، از متمکنان جامعه خواست در راستای این امر بزرگ دینی اقدام کنند تا خیر آنان به جامعه و افراد برسد.

امام جمعه سقز به دستور خداوند در قرآن که باید همواره نفع فرد مسلمان به برادران دینی‌اش برسد اظاره و تصریح کرد: بهترین راه برای اجرای این مهم الهی، وقف است که فرد مسلمان می‌تواند آن را عملی کند.

وی ادای وقف را عامل افزایش مال فرد مسلمان دانست و گفت: اگر متمکنان جامعه در راه خدا وقف کنند شاهد جامعه‌ای پاک و آرام از هر نظر خواهیم بود.

ماموستا حسین‌زاده با اشاره به برگزاری نماز جمعه در دو مکان در برخی شهرها گفت: طبق دستور دین اسلام برگزاری نماز جمعه در هر شهری تنها در یک مکان صحیح است.

وی افزود: نماز جمعه به عنوان یک اصل مهم در دین اسلام است و طبق فرموده پیامبر(ص) و بزرگان دین، برگزاری این فریضه دینی در شهر و یا روستا تنها در یک مکان صحیح و قابل قبول است.

امام جمعه سقز ادامه داد: در زمان پیامبر گرامی اسلام نماز جمعه تنها در یک مکان اقامه می‌شد و امام شافعی هم چون در یک مکان مسلمانان را به برگزاری نماز جمعه سفارش فرموده‌اند، ما هم که پیرو آن حضرت هستیم باید نماز جمعه را تنها در یک مکان برگزار نماییم.

وی مسلمانان را به اجرای فرامین خدا و رسول گرامی اسلام دعوت کرد و گفت: آنچه در روز جزا به داد انسان خواهد رسید اعمال نیکی است که او در این جهان فانی انجام می‌دهد، پس باید با اعمال و کردار خود که در راه اسلام و گسترش دین اسلام انجام می‌دهیم، جهان آخرت خود را به نور الهی روشن کنیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon