مسئولان برای مقابله با رشد اعتیاد چاره‌اندیشی کنند

مسئولان برای مقابله با رشد اعتیاد چاره‌اندیشی کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مریوان گفت: شهرستان‌های مرزی کشور همانند شهرستان مریوان در معرض تهدید جدی رشد اعتیاد قرار دارند و مسئولان برای مقابله با وضع موجود باید چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان که در مسجد جامع این شهر اقامه شد اظهار کرد: بیکاری جوانان یکی از مهم‌ترین عواملی است که این قشر جامعه را به بیراهه می‌کشاندو آنها را به دنبال سرگرمی‌هایی می‌برد که دور از شأن آنها است.

وی گفت: روی آوری جوانان به مصرف الکل و مواد مخدر یکی از تبعات بیکاری است و مسئولان د باید به فکر تدوین راه چاره‌ای برای برون رفت از وضعیت بیکاری کنونی جوانان باشند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه مواد مخدر، جنسیت، مرز و تحصیلات نمی‌شناسد تصریح کرد: هنگامی که یک جوان با درهای بسته‌ زیادی در زندگی روزمره خود روبرو می‌شود و دیگر توان تحمل فشار مشکلات را ندارد به ناچار برای تخلیه روحی و روانی خود اقدام به حرکاتی می‌زند که مطلوب نیست.

وی با اشاره به روند روبه رشد اعتیاد جوانان به مواد مخدر گفت: چندی پیش از سوی یکی از مسئولان استانی تعداد آمار معتادان شناخته شده استان کردستان بیش از 20 هزار نفر عنوان شده که این امر یک زنگ خطری برای مسئولان و جامعه است.

ماموستا شیرزادی افزود: روند رشد اعتیاد جوانان نه تنها در استان کردستان بلکه در کل کشور روبه افزایش است و در این بین شهرستان‌های مرزی همچون مریوان در معرض تهدید جدی قرار دارند بنابراین مسئولان باید تدبیری برای مقابله بیاندیشند.

وی گفت: مسئولان می‌تواند با تغییر در کارکردهای قبلی خود و بازبینی مجدد آنها ضمن شناخت تمام نقاط قوت و ضعف خود در ایجاد اشتغال برای جوانان و ایجاد راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی اقدام کنند.

امام جمعه مریوان افزود: مشکلات اجتماعی معلول وضعیت ساختارهای موجود است و به این اعتبار هم در تحلیل آنها اساساً نمی‌توان تحلیل ساختاری را کنار گذاشت.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon