آزمایشگاه شهرستان دهگلان پاسخ‌گوی تعداد مراجعان نیست‌

آزمایشگاه شهرستان دهگلان پاسخ‌گوی تعداد مراجعان نیست‌

خبرگزاری تسنیم:مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان گفت: آزمایشگاهی که در بیمارستان دهگلان فعال است روزانه شاهد مراجعات ۱۵۰ نفری است اما به دلیل اینکه، این آزمایشگاه نمی‌تواند پاسخگوی مراجعات باشد راه اندازی آزمایشگاه دوم در این بیمارستان باید مدنظر باشد.

آرام خالدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دهگلان با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان دهگلان اظهار کرد: ضعف زیر ساخت‌های بیمارستانی در این شهرستان سبب شده که در دهگلان متخصص بیهوشی و جراحی نداشته باشیم و اکثر بیماران را به بیمارستان‌های شهرستان هجوار اعزام کنیم .

وی گفت: آزمایشگاهی که در بیمارستان شهدای شهر دهگلان فعال است روزانه شاهد مراجعات 150 نفری است اما به دلیل اینکه تنها این آزمایشگاه نمی‌تواند پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد راه اندازی آزمایشگاه دوم در این بیمارستان باید مد نظر باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان تصریح کرد: البته نباید از نظر دور داشت که بیمارستان شهدای دهگلان دارای بخش‌های داخلی و اطفال بوده و 4 پزشک متخصص و 8 پزشک عمومی در آن مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: کادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان دارای 283 نفر پرسنل است و بیمارستان نیز از 106 نفر پرسنل بهره‌ می‌برد.

خالدیان افزود: طی شش ماهه نخست امسال از این بیمارستان 397 مورد اعزام صورت گرفته که به علت کمبود آمبولانس و در برخی موارد عدم تجهیز آمبولانس‌ها 10 درصد از این بیماران فوت کرده است.

وی به تعداد مراجعات به پزشکان متخصص و عمومی در 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 50 هزار و 570 نفر توسط پزشکان عمومی و 11هزار 383 توسط پزشکان متخصص در این شهرستان ویزیت شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان از راه اندازی دستگاه سونوگرافی به صورت تمام وقت در بیمارستان شهدای شهر دهگلان خبر داد و افزود: این دستگاه تنها دستگاه سونوگرافی در شهرستان است و جوابگوی مراجعه کنندگان نیست و روزانه بیش از 80 نفر در این بخش ویزیت می‌شوند.

وی گفت: از لحاظ تجهیزات اورژانس این شهرستان فاقد آمبولانس مجهز به ICU است و تنها دارای یک آمبولانس 115 بین جاده‌ای است.

وی مشکل عمده شهرستان دهگلان را نبود اتاق عمل، عدم حضور پزشکان متخصص مانند جراحی زنان و بیهوشی دانست.

انتهای پیام/ ر 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon