اوباما: پاسخ مناسبی به حمله سایبری کره شمالی خواهیم داد

اوباما: پاسخ مناسبی به حمله سایبری کره شمالی خواهیم داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود به مناسبت پایان سال میلادی جاری به مسائل داخلی و سیاست خارجی این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در آخرین کنفرانس خبری خود در سال میلادی 2014 به مسائل این کشور در حوزه داخلی و سیاست خارجی پرداخت.

مأموریت آمریکا در افغانستان نهایتا طی دو هفته پایان خواهد یافت

اوباما اظهار داشت که مأموریت آمریکا در افغانستان نهایتا در دو هفته آینده پایان خواهد یافت. وی همچنین گفت: "امروز بیش از هر زمان دیگری طی ده سال گذشته سربازان ما در خانه هستند."

سیستم مالیاتی آمریکا نامنصفانه است

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی این کشور ابراز امیدواری کرد که وضعیت اقتصادی روند رو به بهبود خود را ادامه دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ضمن انتقاد از سیستم مالیاتی این کشور و نامنصفانه خواندن آن خواهان شفافیت بیشتر در سیستم مالی این کشور شد.

پاسخ مناسبی به کره شمالی خواهیم داد

اوباما در پاسخ به سؤالی درباره هک شدن شرکت سونی و تصمیم این شرکت برای عدم نمایش فیلمی با موضوع ترور رهبر کرده این اقدام را اشتباه خواند. وی گفت که  دیکتاتوری در یک نقطه از جهان نمی‌تواند باعث سانسور در آمریکا شود.

وی با اشاره به گزارش اف‌بی‌آی درباره اینکه این حمله توسط کره شمالی انجام شده است گفت که "پاسخ مناسبی به این حمله"، "در زمان و مکانی که خود انتخاب می‌کنیم، خواهیم  داد."

وی گفت هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه کره شمالی این حمله را در همکاری با کشور دیگری چون چین انجام داده است، در اختیار نیست.

سیاست ما طی پنج دهه تأثیر لازم در قبال کوبا را نداشته

اوباما در ادامه کنفرانس خبری بار دیگر بر عدم تأثیرگذاری سیاست این کشور در قبال کوبا طی پنج دهه گذشته تأکید کرده و گفت: "زمانی که در این مدت طولانی سیاست‌های‌مان جواب نمی‌دهد باید چیزی را تغییر داد."

وی با این حال مدعی شد که وضعیت حقوق بشر در کوبا وخیم است و دولت این کشور هنوز مردمش را سرکوب می‌کند.

اوباما گفت که عادی‌سازی روابط با کوبا و برخورداری از سفارت در این کشور باعث خواهد شد که "تأثیرگذاری ما در آنجا بیشتر شود."

وی تأکید کرد که فشارها در حوزه حقوق بشر بر کوبا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان