العالم: سرکوبگری‌های رژیم بحرین علیه مردم این کشور شدیدتر شده است

العالم: سرکوبگری‌های رژیم بحرین علیه مردم این کشور شدیدتر شده است

خبرگزاری تسنیم: شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: سرکوبگری های رژیم بحرین علیه مردم این کشور شدیدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از العالم، مقامات تایلندی علی هارون فعال سیاسی بحرینی را به رژیم این کشور تحویل دادند.

سازمان های مختلف بین المللی از دولت تایلند خواسته بودند تا این فعال سیاسی را به رژیم بحرین تحویل ندهد. نوزده سازمان حقوق بشر بین المللی و بحرینی به دولت تایلند در این زمینه هشدار داده بودند.

هارون به دلیل بیان نظرات خود و شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز در بحرین به حبس ابد محکوم شده است. این سازمان ها درباره شکنجه هارون در زندان های رژیم بحرین هشدار دادند. از سوی دیگر در ادامه سرکوبگری های رژیم بحرین علیه مردم این کشور، یک نیروی لباس شخصی وزارت کشور بحرین به سوی تظاهرات مسالمت آمیز گلوله ساچمه ای شلیک کرد. سازمان های حقوق بشری از دولت بحرین خواسندت عاملان شکنجه اکبر علی بازداشت شده سیاسی را محاکمه کند.

فادی السید گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: این گونه سرکوبگری ها بیانگر وضع وخیم حقوق بشر در بحرین است و عناصر لباس شخصی وزارت کشور بحرین به صورت علنی به سرکوب معترضان روی آورده اند. چنین سرکوبگری علنی بیانگر وضع وخیم در زندان های بحرین و شکنجه شدید بازداشت شدگان است.

نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین زندان های این کشور را به بازداشتگاه های رژیم فاشیستی نازی توصیف کرد. هزاران نفر از بازداشت شدگان در این زندان ها با وضع بسیار بد روانی و جسمی روبرو هستند. شدت این سرکوبگری ها در زندان باعث شد برخی از زندانیان سیاسی نظیر عبدالله سنکیس دست به اعتصاب غذا بزند.

درخواست خانواده علی اکبر نوجوان بازداشت شده برای جلوگیری از شکنجه این نوجوان بازتاب گسترده ای داشته است. مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها درباره شکنجه این نوجوان بحرینی در زندان الجو به شدت ابراز نگرانی کرد.

این مرکز شکنجه این نوجوان را در ضدیت با کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی توصیف کرد و از وزارت کشور بحرین خواست درباره این حادثه تحقیق کند.

حسین جواد دبیر کل سازمان اروپایی حقوق بشر بحرین تاکید کرد رژیم بحرین به صورت سازمان یافته زندانیان را در داخل زندان ها شکنجه می کند.

انتهای پیام/.

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان