پیشمرگه‌ها در درگیری‌های کوهستان سنجار ۳۰ روستا را آزاد کردند

پیشمرگه‌ها در درگیری‌های کوهستان سنجار 30 روستا را آزاد کردند

خبرگزاری تسنیم: نیروهای پیشمرگه کُرد ۳۰ روستا را در جریان درگیری با عناصر داعش در سنجار آزاد کردند و طی دو روز گذشته ۱۰۲ کیلومتر پیشروی داشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای پیشمرگه کُرد در جریان عملیات شکسته شدن محاصره سنجار استان نینوا موفق شدند 30 روستا را آزاد کنند.
بنا به این گزارش، نیروهای پیشمرگه طی دو روز گذشته به مسافت 102 کیلومتر پیشروی داشته‌اند.
همچنین یک  مسئول نیروهای پیشمرگه اعلام کرد که این نیروها با عملیات نظامی گسترده در مناطق غرب موصل هفت روستا را در اطراف منطقه "زمار" موصل از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند و این مناطق را تحت کنترل خود درآورند.
شبکه خبری العالم گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق،136 تروریست را هنگام عملیات پاکسازی منطقه زمار در استان نینوا به هلاکت رساندند.
"مسرور البارزانی" عضو ارشد شورای امنیت منطقه کردستان عراق روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه کُرد پس از تسلط کامل بر محور "زمار" به کوهستان سنجار در غرب موصل رسیدند.
شبکه المیادین نیز گزارش داد که 75 جسد عناصر تروریستی داعش که در درگیری های شمال سنجار کشته شدند، کشف شده است.
منابع خبری گزارش دادند که پیشمرگه به طور کامل بر شهرستان سنجار در غرب موصل به جزء مناطق شمالی آن مسلط شده است.
یک مسئول نظامی اقلیم کردستان عراق به السومریه نیوز گفته که مبارزان کُرد کنترل بخش اعظمی از منطقه "سنونی" آخرین پایگاه داعش در شمال سنجار را در دست خود گرفتند.
نیروهای پیشمرگه روز جمعه 100 نفر از عناصر تروریستی داعش را در روستای "حردان" و نواحی آن در شمال سنجار دستگیر کردند.
یکی از سران ائتلاف کردستان در پارلمان عراق از تسلیم شدن حدود 20 تن از عناصر داعش در ارتفاعات شنگال در غرب موصل خبر داد.
"محما خلیل" روز جمعه گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 20 تروریست عضو تشکیلات تروریستی داعش، تسلیم نیروهای پیشمرگه در ارتفاعات سنجار در غرب موصل شدند.
از سوی دیگر، "قاسم رشو" عضو ارشد نیروهای مدافع کوه سنجار به السومریه نیوز گفته که نیروهای مدافع کوه سنجار همچنان در حال درگیری با عناصر داعش هستند تا از پیشروی آنها جلوگیری و صدها خانواده ایزدی تحت محاصره داعش نجات پیدا کنند.
منطقه کوه سنجار که اکثر ساکنان آن ایزدی هستند در برهه اخیر شاهد چندین حمله گسترده داعش بوده است.
در ماه های گذشته حمله داعش باعث آوارگی هزاران ایزدی در کوهستان های سنجار شد و بسیاری از کودکان به دلیل نبود آب و غذا جان دادند.
در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد که نیروی های پیشمرگه عملیات آزادسازی روستاهای ایزدی نشین در شمال سنجار را آغاز کردند.
فرمانده نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در کوهستان سنجار گفت: این نیروها مناطق گسترده ای از حومه شهر سنجار را بدون مواجه شدن با هر گونه مقاومتی از سوی تروریست های داعش به کنترل خودشان درآوردند.
سرتیپ "آشتی کوچر" گفته که این نیروها مناطق کوهبل، زوراوا، دهولا و مرکز بخش سنونی از توابع شهرستان سنجار و منطقه تربکا را که نزدیک مرز با سوریه قرار دارد، به کنترل خود درآورده اند.
این فرمانده نیروهای پیشمرگه خاطرنشان کرد که نیروهای مذکور در حال برنامه ریزی برای بازپس گیری مرکز شهرستان سنجار و پاکسازی آن از وجود تروریستهای داعش هستند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت