واکنش وزیر به طرح ایجاد تفرقه میان پرستاران و وزارت بهداشت


واکنش وزیر به طرح ایجاد تفرقه میان پرستاران و وزارت بهداشت

خبرگزاری تسنیم:وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی تلاش می کنند که جامعه پزشکی و جامعه پرستاری را مقابل هم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،‌ وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی گفت :  اکنون مطالبات پرستاران درباره  تعرفه گذاری خدمات،  دریافتی ها و رفع کمبود نیروی انسانی از طریق معاونت پرستاری این وزارتخانه در حال پیگیری است .

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه همایش سراسری دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاههای کشور تصریح کرد: برخی در پی  آن هستند که جامعه پزشکی و جامعه پرستاری را مقابل هم قرار دهند.

وی با اشاره به تجمع  شماری از پرستاران در روزهای اخیر گفت : حدود 150 هزار پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور فعالیت می کنند،بنابراین تجمع شماری اندک نمی تواند مبنی بر اعتراض جامعه وسیع و خدوم پرستاران باشد.

وزیر بهداشت افزود: در این موضوع همه ملتزم به قانون و درک شرایط کشورند، اما برخی نیز انگیزه های غیرصنفی داشته و این مسائل را خط دهی می کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت : از سوی دیگر مقایسه درآمد گروه های مختلف با یکدیگر همچون جامعه پرستاری و پزشکی اقدام معقولی نیست و اعداد مطرح شده درباره اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران صحت نداشته و کار زشتی است، زیرا اکنون بسیاری از پزشکان نیز از نظر درآمد و  مالی مشکل داشته و هنوز خانه و خودرو ندارند.

هاشمی با بیان این که درآمد پرستار را نباید با پزشک مقایسه کرد افزود: یک کارشناس پرستاری باید حقوش را با هم رده های خود مقایسه کند، زیرا می بینیم که حرفه هایی مانند خبرنگاری و آتش نشانی نیز با اضطراب و مسوولیت های بسیاری همراه است، اما حقوق این اقشار هم زیاد نیست.

وزیر بهداشت در ادامه گفت : اکنون تصور غلطی برای برخی همکاران گروه پزشکی پیش آمده که در قالب "طرح تحول نظام سلامت " اعتباراتی به وزارت بهداشت تخصیص یافته است ،بنابراین هرکس در پی  آن است که بخشی از آن را جدا کند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: جهت گیری اعتبارات تخصیص یافته در قالب "طرح تحول نظام سلامت " در راستای منافع مردم و کاهش پرداختی ها از جیب مردم،  صرف خواهد شد.
هاشمی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پیش بینی نشدن اعتبارات حوزه  سلامت برای زائران و مسافرانی که به مشهد سفر می کنند، نیز گفت : مشهد مقدس به نوعی آسیب دیده این بی عدالتی است.

وی افزود: اعتبارات سلامت برای کلانشهر مشهد باید به نسبت جمعیت زائر و مسافر سالانه در این شهر مقدس اختصاص یابد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این راستا اعتراضاتی مطرح است که هنوز به نتیجه نرسیده است، بنابراین امیدواریم در بودجه 1394 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون بودجه و تلفیق آن را اصلاح کنند.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon