اوباما: بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آمریکایی شکاف ثروت وجود دارد

اوباما: بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آمریکایی شکاف ثروت وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده گفت‌وگوهای مهمی در خصوص روابط نژادی و اجرای قانون پس از اقدامات خشونت‌آمیز پلیس و اعتراضات مربوط به آن انجام داده ولی هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تصریح کرد: "ما الآن چگونه درباره روابط نژادی پس از حوادث اخیر در فرگوسن و مورد گارنر در نیویورک فکر می‌کنیم، سطح آگاهی بین بخش زیادی از جمعیت ما در خصوص سایر گروه‌های اجتماعی افزایش یافته است".

بر اساس این گزارش وی افزود: ما باید کارهای بیشتری در زمینه روابط بین نژادها انجام دهیم. اوباما اذعان کرد که شکاف ثروت بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آمریکایی هنوز وجود دارد گرچه شرایط سیاه‌پوستان اکنون نسبت به 6 سال گذشته بهتر شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بهبود شرایط آموزشی، سلامت و بهداشت و افزایش فرصت‌های شغلی منجر به ارتقای وضعیت زندگی سیاه‌پوستان شده است.

پس از آرای هیئت منصفه‌های فرگوسن و نیویورک در بی‌گناه شناختن مأموران پلیسی که قاتل مایکل براون و اریک گارنر دو شهروند سیاه‌پوست آمریکایی بودند موج جدیدی از اعتراضات علیه نژادپرستی و رفتارهای خشونت آمیز پلیس در سراسر آمریکا شکل گرفته است.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

انتهای پیام/1*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان