مهاجریان‌مقدم: هیئت دولت به دوبانده شدن راه‌های طبس توجه ویژه کند

مهاجریان‌مقدم: هیئت دولت به دوبانده شدن راه‌های طبس توجه ویژه کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه شهرستان طبس با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی باید وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود عملی باشد، گفت: در این سفر باید به راه‌های شهرستان طبس توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید ابراهیم ‌مهاجریان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در طبس، اظهار داشت: حضور مسئولان در میان مردم برگرفته از اصل اسلام ناب محمدی(ص) و منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان باید با وعده‌های عملی همراه بوده و توقعات مردم را برآورده کند، افزود: بسیاری از وعده‌های سفر رئیس‌جمهور در دولت نهم عملی نشد که اینگونه رفتار مناسب نیست و امید است دولت یازدهم آنچه به مردم در استان‌ خراسان جنوبی وعده می‌دهد عملی کند.

امام جمعه شهرستان طبس 15 سال خشک‌سالی را مهم‌ترین مشکل شهرستان طبس خواند و گفت: به خاطر خشک‌سالی خسارت‌های بسیار زیادی بر کشاورزان و دامداران تحمیل شده و منابع آب‌ زیرزمینی نیز به طور محسوسی کاهش پیدا کرده که هیأت دولت باید در صدد جبران خسارات وارده بر کشاورزان و دامداران باشند.

طبس؛ تقاطع اصلی 7 استان مهم و پرتردد کشور

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم طبس را تقاطع اصلی 7 استان مهم و پرتردد کشور برشمرد و افزود: بخش عمده‌ای از محورهای مواصلاتی شهرستان طبس آسیای میانه را به آب‌های خلیج فارس متصل می‌کند و با توجه به اینکه این راه‌ها مسیر ترانزیتی محسوب می‌شوند، شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین در آنها هستیم و همین مهم می‌طلبد که مسئولان به دوبانده شدن راه‌ها و تقویت و بهسازی جاده‌های شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

وی از سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان طبس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات راه‌های طبس و اهمیت این راه‌ها، به احتمال زیاد وزیر راه برای رفع این مشکلات به این شهرستان سفر می‌کند.

امام جمعه شهرستان طبس بیان کرد: حجم بالای حوادث جاده‌ای به دلیل وجود راه‌های نامطلوب و کمبود تجهیزات در بیمارستان که موجب اعزام بیماران از شهر طبس به مراکز درمانی اطراف می‌شود، تاکنون جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته است.

حجت‌الاسلام مهاجریان بر لزوم استقرار تجهیزات درمانی کامل در بیمارستان طبس تاکید کرد و گفت: طبس به لحاظ دوری از مراکز استان‌ها نیازمند توجه وزارت بهداشت و درمان است و امید است سفر هیأت دولت به خراسان جنوبی سبب تصمیم ارزشمندی برای حوزه درمانی این شهرستان وسیع کشور شود.

وی تسریع در احداث نیروگاه ذغال‌سنگ سوز طبس را از خواسته‌های مهم مردم این شهرستان دانست و تأکید کرد: این پروژه نزدیک به 10 سال از آغاز آن می‌گذرد که برخی از ساختمان‌های آن نیز احداث شده‌ است اما نیازمند سرعت‌ عملیات اجرایی بیشتری است و در صورت راه‌اندازی آن برای چندین هزار نفر اشتغال ایجاد شده و موجب تقویت شبکه برق کشور می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon