حماسه ۸ دی مردم گیلان, شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی و ولایت بود

حماسه 8 دی مردم گیلان, شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی و ولایت بود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌‌فقیه در گیلان با اشاره به هوشیاری و بصیرت مردم گیلان در فتنه ۸۸، گفت: حماسه ۸دی مردم گیلان مراسم استکبارستیزی و شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی و ولایت بود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه حماسه 8 دی مردم گیلان و حماسه ملی 9 دی پاسخی به فتنه‌گران و دشمنان مستکبر ملت ایران بود، اظهار کرد: در آیه 25 سوره مبارکه انفال تأکید شده است که بپرهیزید از فتنه‌ای که تنها دامن فتنه‌گران را نمی‌گیرد، دامن دیگران را هم می‌گیرد و ملت دیدند که این تذکر الهی دامن فتنه‌گران را هم گرفت.

وی با بیان اینکه بصیرت و ولایت‌مداری دو شاخصه برون‌ رفت از فتنه است، افزود: فتنه فضای غبارآلودی است که برای فهم و درک آن باید ولایت‌مدار بود و بصیرت داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در فتنه تشخیص حق و باطل به دلیل اختلاط این دو برای بسیاری سخت است، گفت: فتنه ریشه تاریخی دارد و در جنگ‌های صفین، نهروان و جمل نیز کسانی با مسلمانان برای از بین بردن حق جنگیدند که آثار سجده بر پیشانی آنان بود و قرآن حمائل داشتند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در قرآن یک فتنه و یک فتیه داریم، تصریح کرد: ریشه فتیه از فتی به معنای جوانمردی است و در تاریخ جوانمردانی آمدند و حماسه آفریدند و حماسه 8دی مردم گیلان نیز توسط جوانمردان ولایت‌مدار ثبت شد.

وی با اشاره به آیه 13 سوره مبارکه کهف، تأکید کرد: جوانمردان که اخلاص، ایمان، بصیرت و صفا و معرفت دارند را فتیه می‌گویند و مردانگی از وی‍ژگی‌های این قشر است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه عاقبت‌بخیری بزرگترین نعمت است، گفت: جوانمرد کسی است که از دینش حفاظت کند و در مقابل فتنه‌ها بایستد و در دین عفت داشته باشد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به هوشیاری و بصیرت مردم گیلان در فتنه 88، افزود: حماسه 8دی مردم گیلان مراسم استکبار ستیزی و شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی و ولایت بود.

وی آزادی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم در چارچوب قانون آزاد هستند و جمهوری اسلامی ایران آزادترین کشور دنیا است و تمامی مسئولان ارشد نظام با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon