قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: در حالی که اظهارات وزیر نفت عربستان به آشفتگی بیشتر بازار کمک کرده است، قیمت نفت دیروز نسبت به پایین ترین قیمت های نهایی از می ۲۰۰۹ تاکنون افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز در بازار نیویورک 4.5 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش یک روزه از اوت 2012 تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در طی جلسه قبل بیش از 5 درصد رشد را تجربه کرد.
هرچند علی النعیمی، وزیر نفت عربستان گفت که کاهش قیمت ها موقتی بوده است، اما وی در عین حال تاکید کرد که «اگر نگوییم غیر ممکن، اما دشوار است» که اوپک در شرایط فزونی عرضه تولید خود را کاهش دهد. بر اساس برآوردهای بی پی، عربستان در سال گذشته حدود 13 درصد نفت جهان را تولید کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیییت برای تحویل در ماه ژانویه در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 41 سنت افزایش به 56 دلار و 52 سنت رسید.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه نیز در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 11 سنت افزایش به 61 دلار و 38 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته تغییری جزئی را شاهد بود، اما از ابتدای سال 2014 تاکنون شاهد کاهش 45 درصدی بوده است. تفاوت قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا دیروز به 4 دلار و 25 سنت رسید.
قیمت نفت از زمان تصمیم ماه گذشته اوپک برای عدم کاهش تولید تاکنون حدود یک چهارم کاهش یافته است. تولید کنندگان نفت در آمریکا با هدف مبارزه با اوپک بر سر به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، همچنان به تولید بالای نفت ادامه می دهند و به فزونی عرضه دامن می زنند.
بر اساس تحقیق بلومبرگ از شرکت ها، تولید کنندگان و تحلیلگران، اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می کند، در ماه نوامبر روزانه 30.56 میلیون بشکه نفت تولید کرد.
انتهای پیام/ 76

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه