حماسه ۲۰ میلیونی عاشقان حسینی در اربعین جهان را در حیرت فرو برد


حماسه 20 میلیونی عاشقان حسینی در اربعین جهان را در حیرت فرو برد

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حماسه ۲۰ میلیونی عاشقان حسینی در اربعین، جهانیان را در حیرت فرو برد.

 

به گزارش خبرگزاری  خبرگزاری تسنیم از قم و به نقل از مرکز خبرحوزه  آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به مناسبت ششمین همایش پیرغلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی اظهار داشت: تشکیل این جلسه باشکوه را که برای تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام شده به همه شما عزیزان به‌ویژه دست اندرکاران تبریک می‌گویم و امیدواریم سایه آن بزرگوار بر سر همه شما باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: حقیقت این است که عشق به امام حسین(ع) در هر دلی باشد او را به هرگونه فداکاری دعوت می‌کند؛ همانگونه که اصحاب شجاع و وفادارش در صحنه کربلا ،تجلیات این عشق را نشان داده‌اند، البته هر کس بر حسب استعداد خود این عشق را بروز و ظهور می‌دهد، شما عزیزان از سال‌ها قبل عشق آن حضرت را به دل و شور آن مولای عزیز را در سر داشته‌اید و حلقه غلامی او را در گوش کرده‌اید و آنچه را در توان داشته‌اید ابراز نموده‌اید.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شما دیدید بیست میلیون عاشق و دلداده آن حضرت از صغیر و کبیر و حتی افراد خردسال و پیران ناتوان از شیعه خالص گرفته تا مسیحیان، زرتشتیان در اربعین امسال در یک برنامه باشکوه و عظیم شرکت کرده‌اند و حماسه‌ای آفریدند که جهانیان را در حیرت فرو برد. شما هم سال‌هاست بر در این خانه نشسته‌اید و عشق و علاقه خود را به آن حضرت تقدیم می‌کنید. شما گام در جای گام‌های دعبل‌ها، کمیت‌ها، فرزدق‌ها و امثال آنها گذارده‌اید و مورد علاقه مولایمان حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته‌اید.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: احترام به پیرغلامان و تجلیل از آنها از چند نظر حائز اهمیت است، نخست اینکه وجود آنها برای ما نعمتی است و حداقل شکر نعمت، احترام به آن نعمت است و از سوی دیگر، این قدردانی به آنها روحیه می‌دهد و بهتر می‌توانند کار خود را ادامه دهند و شما هم در آن سهیم و شریک خواهید بود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: از سوی سوم، نسل جوان و جوان هنگامی که مقام و موقعیت پیرغلامان را در جامعه ببینند تشویق می‌شوند که در این راه گام نهند و به سهم خود، خدمتی به دستگاه امام حسین(ع) کنند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: من از همینجا روی فرد فرد پیرغلامان را بوسه می‌زنم و به آنها تبریک می‌گویم و برای همگی دعا می‌کنم، سایه آن حضرت بر همه مستدام باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon