نخستین اردوی راهیان نور دریایی بسیج دانشجویی برگزار شد

نخستین اردوی راهیان نور دریایی بسیج دانشجویی برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: مسئول اردویی راهیان نور سپاه امام سجاد(علیه‌السلام) هرمزگان از برگزاری نخستین اردوی راهیان نور دریایی دانشجویی خبر داد که در روزهای پنجشنبه و جمعه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسول جهانداری مسئول اردویی راهیان نور سپاه امام سجاد(علیه‌السلام) از برگزاری نخستین اردوی راهیان نور دریایی دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان به جزیره هرمز خبر داد.

وی با اعلام این خبر ادامه داد: اردوی راهیان نور دریایی خیلج فارس بسیج دانشجویی از تنگه هرمز و جزیه شهید پرور هرمز در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور دانشجویان صورت گرفت. در این اردو بیش از 100 نفر از برادران دانشگاههای بندرعباس از جزیره هرمز بازدید کردند.

مسئول اردویی راهیان نور سپاه امام سجاد(علیه‌السلام) هرمزگان ادامه داد: این اردو با روایتگری فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام الهی مهر همراه بود و دانشجویان قبور مطهر دو شهید گمنام و 36 شهید این جزیره را زیارت کردند.

جهانداری در ادامه در خصوص ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی گفت: جزیره خارک به تعداد روزهای جنگ تحمیلی بمباران شده است و نخستین برخورد با دشمن در منطقه خلیج فارس، نخستین ترابری عملیات دریایی و انواع نبردهای دریایی شامل رزم سطحی و نبرد مستقیم با آمریکا به وسیله رزمندگان استان بوشهر انجام شده است و نیاز است که نسل های امروزی با حضور در اردوهای راهیان نور دریایی، از نزدیک شاهد رشادت ها و ایثارگری‌های شهدا باشند.

وی راهیان نور را فرصت مناسبی برای انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس خواند و افزود: ما می‌بایست از این ظرفیت با تمام توان در جهت انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

جهانداری تاکید کرد: آشنایی جوانان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و جوانان که در طول هشت سال دفاع مقدس با فدای جان خود از سرزمین اسلامی دفاع کردند، از آثار و برکات معنوی این اردو است که با هیچ برنامه فرهنگی دیگری نمی‌توان به آن دست یافت.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل عصر حاضر را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: باید نسل جوان، گذشته انقلاب و فداکاری جوانان نسل اول را لمس کنند که آنها چه کار بزرگ و غیر ممکنی را انجام دادند و با نثار خون خود این کشور و انقلاب را حفظ کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران