طرح ویژه امنیتی مراسم ۲۸ صفر در نجف با مشارکت ۳۰ هزار نیروی امنیتی

طرح ویژه امنیتی مراسم 28 صفر در نجف با مشارکت 30 هزار نیروی امنیتی

خبرگزاری تسنیم: مسئولان استان نجف از طرح امنیتی ویژه ۲۸ صفر روز رحلت پیامبر گرامی اسلام با مشارکت ۳۰ هزار نیروی امنیتی و نیز طرح های خدماتی بهداشتی به زائران این مراسم خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، لوی الیاسری معاون رئیس شورای استان نجف در گفتگو با رادیو المربد گفت: طرح امنیتی برای مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) آماده شده است که در آن بیش از 30 هزار نیروی امنیتی با همکاری بالگردهای ارتش مشارکت دارند.

وی افزود: در تامین امنیت مراسم رحلت پیامبر(ص) نیروهای مردمی نیز مشارکت دارند. بر اساس این طرح استان به مناطقی تقسیم شده است که مسئولیت هر بخش را یک افسر عالی رتبه بر عهده دارد و دستورات لازم به دستگاه ویژه مبارزه با مواد منفجره برای کنترل همه راه هایی که زائران از آن عبور می کنند و نیز بارگاه امام علی(ع) و مسلم بن عقیل(ع) و قبرستان وادی السلام، داده شده است.

معاون شورای استان نجف همچنین از فعال کردن نیروهای اطلاعاتی از طریق حضور تعدادی از افراد پلیس نجف با لباس شخصی در میان زائران خبر داد و بیان کرد: همزمان با طرح امنیتی طرح خدماتی اجرا می شود که در آنها شهرداری و اداره آب و برق و فرآورده‌های نفتی و هیئت های حسینی(ع) و دیگر ادارات دولتی نقش دارند.

وی با اشاره به مشکل سال گذشته در زمینه کمبود وسائل نقلیه از هماهنگی های انجام شده با وزاتخانه های حمل و نقل و بازرگانی برای بازگشت زائران به استان های خود پس از پایان مراسم خبر داد.

سالم نعمه مسئول رسانه ای اداره بهداشت و درمان نجف نیز از طرح ویژه در این زمینه برای پذیرایی از زائران مراسم رحلت رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و بیان کرد: بیش از 50 مرکز در داخل بخش قدیمی نجف و نیز مسیر زائران در مرزهای استان مستقر می شوند.همچنین بیمارستان های صحرایی در ورودی بخش قدیمی نجف و منطقه انقلاب دهه بیست به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: شواهد حاکی است که مراسم میلیونی خواهد بود و اداره بهداشت نجف با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به خدمات رسانی به زائران می‌کند و تلاش های خود را محورهای مختلف شامل خدمات اورژانس، بانک خون، تهیه دارو و دیگر خدمات بهداشتی ارائه می دهند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت