وقف از راه‌های اصلی ترویج دین اسلام است

وقف از راه‌های اصلی ترویج دین اسلام است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام گفت: وقف یکی از راه‌های اصلی ترویج دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی صبح امروز در دیدار با کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان و فعالان قرآنی به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: یکی از اموری که در ترویج دین اسلام بسیار موثر است انجام وقف است که پس انداز و توشه آخرت انسان‌ها می‌شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که انسان را به نابودی و فنا می‌کشاند وابستگی و تعلقات به مادیات است و باید سعی شود مال دنیا وسیله‌ای برای رشد و ترقی انسان شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت وقف در بین مسلمانان تصریح کرد: وقف از سوی واقفان برادری و عدالت را در جامعه گسترش خواهد دارد و فقر را از جامعه می‌زداید.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ وقف کردن در جامعه از سوی نهادهای مدنی و رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در پرداختن به وقف، گفت: در فضاهای مختلفی می‌توان کارهای وقف را اشاعه و گسترش داد و به نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه کمک کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بر ترغیب و تشویق افراد به کارهای وقف و موقوفات تاکید کرد و افزود: صیانت از وقف یکی از راه‌های اصلی وقف کردن است که در این راستا اداره‌کل اوقاف و امور خیریه باید رسالت اصلی خودش را به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان متولی وقف است، اظهار کرد: آن چیزی که در وقف مهم است مصلحت وقف است و وقف را باید مال خداوند بدانیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: اوقاف یک سازمان خدایی است و باید جلوی هر گونه سوءاستفاده و خلافی را از موقوفات و وقفیات مردم بگیرد و در آن امر به معروف و نهی از منکر حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان باید در جلوگیری از انحرافات و کارهای خلاف پیش‌قدم باشد، تصریح کرد: اگر در زمینه موقوفات سالم سازی در حد خوبی انجام شود این امر می‌تواند بهترین تبلیغ برای وقف و کارهای خیریه باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه 3 مؤلفه ارتباط انسان را پس از مرگ با این دنیا قطع نخواهد کرد، گفت: وقف اموال یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در طول سالیان طولانی ارتباط انسان را با این دنیا حتی پس از مرگش قطع نخواهد کرد و فرد واقف از آن منفعت دنیوی و معنوی می‌برد.

وی به نقش وقف در اقتصاد با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: وقف در زمینه اقتصادی نیز در کاهش فقر و ایجاد عدالت اجتماعی بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر پاسداری از وقفیات در استان کردستان تاکید کرد و اظهار کرد: اگر وقفیات در جهت کاهش فقر در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی و از بین بردن فاصله طبقاتی به کار گرفته شود در بعد اقتصادی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به نقش ارزشمند وقف در علوم و فنون مختلف گفت: وقفیات می‌تواند در نشر و گسترش علوم و فنون مختلف تاثیرگذار باشند و زمینه علمی و اگاهی را در جامعه ارتقا دهند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی وقف کردن اموال را یکی از باقیات صالحات انسان در این دنیا عنوان کرد و افزود: انسان با وقف کردن اموال خودش عملا ارتباط را با این دنیا برای همیشه جاودانه و ماندگار خواهد کرد.

در پایان این دیدار از 25 نفر از فعالان برتر قرآنی در استان کردستان با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon