خراسان جنوبی میزبان ۸ شهید گمنام می‌شود

خراسان جنوبی میزبان 8 شهید گمنام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: روز دوشنبه خراسان جنوبی میزبان هشت شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ پاسدار رضا برازنده‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در مورد تشریح ویژه برنامه آئین ورود هشت شهید گمنام به خراسان جنوبی، اظهار داشت: بر اساس ابلاغی قطعی و جلسات گرفته شده هشت شهید گمنام جنگ تحمیلی روز دوشنبه این هفته وارد بیرجند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ستاد استقبال از این شهدا تشکیل شده است، افزود: این هشت شهید در چهار نقطه در خراسان جنوبی تشییع و تدفین می‌شوند.

برازنده‌مقدم بیان کرد: این هشت شهید گمنام جنگ تحمیلی در شهر مود از توابع سربیشه، گزیک، نیمبلوک و دیهوک تشیع می‌شوند.

وی افزود: شهدای گمنام روز دوشنبه ساعت 12:30 دقیقه وارد فرودگاه بیرجند شده و بعد از تشریفات نظامی به معراج شهدا در مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی انتقال داده می‌شوند.

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: شب شهادت امام رضا(ع) پیکر شهدای گمنام برای برگزاری مراسم به مسجد امام حسین (ع) شهرستان بیرجند منتقل می‌شود.

برازنده‌مقدم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در روز سه‌شنبه و همزمان با شهادت علی بن موسی الرضا (ع) نیز پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس به مسجد رسول بازار برای برگزاری مراسم منتقل می‌شود.

وی افزود: بنا به در خواست مکرر مردم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شهدای گمنام برای وداع به شهرستان‌ها و مجددا به مرکز استان منتقل می‌شوند.

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: پیکر شش شهید گمنام در روز جمعه  در سه نقطه مقرر تشییع و تدفین می‌شود.

برازنده‌مقدم بیان کرد: دو شهید گمنام متعلق به شهر گزیک با توجه به برگزاری کنگره شهدا در روز شنبه به حسینیه جماران منتقل و پس از اتمام این کنگره در روز یک‌شنبه در شهرستان گزیک آرام می‌گیرند.

وی افزود: 4 شهید گمنامی که قرار است در دیهوک و نمیبلوک تشییع شوند شهیدان عملیات والفجر منطقه حاج عمران  و عملیات خیبر منطقه مجنون هستند که به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: دو شهید مربوط به درمیان نیز در عملیات بدر در منطقه مجنون به فیض شهادت نائل شده‌اند.

برازنده‌مقدم بیان کرد: شهدای گمنامی که قرار است در سربیشه آرام گیرند هم در عملیات بدر و منطقه مجنون به شهادت رسیده اند.

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان بیرجند دارای 17 شهید گمنام است و خراسان جنوبی تاکنون میزبان 93 شهید گمنام بوده است.

برازنده‌مقدم با بیان اینکه مرکز آموزش امام رضا(ع) بیرجند در یگان‌های نظامی میزبان شهدای گمنام است، بیان کرد: در 5 دانشگاه خراسان جنوبی شهید گمنام دفن است که چهار دانشگاه دیگر نیز متقاضی میزبانی از شهدای گمنام هستند.

وی افزود: تعداد نقاط متقاضی شهید گمنام در راستای میزبانی از این شهدا 180 نقطه در خراسان جنوبی است.

برازنده مقدم بیان کرد: مسیر انتقال شهدای گمنام در روز دوشنبه از فرودگاه بیرجند به سمت میدان آزادی، میدان امام خمینی(ره)، سه راه اسدی، میدان شهدا و میدان ابوذر به سمت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon