فیصل مقداد: غرب از همپیمانی با رژیم قرون وسطایی سعودی دست بردارد

فیصل مقداد: غرب از همپیمانی با رژیم قرون وسطایی سعودی دست بردارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه سوریه در آستانه سال نوی میلادی از غرب خواست که در سیاست‌های خود در قبال این کشور تجدیدنظر کند و از همپیمانی با رژیم قرون وسطایی سعودی دست بردارد.

به گزارش گروه بین المل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: کشورهای غربی تاکنون یاد نگرفته‌اند که با سوریه‌ای که در تصمیماتش جسور و در دفاع از منافع ملت خود اصرار دارد تعامل کند.

وی افزود: هجمه به رهبران سوریه در راستای اقدامات علیه رهبری مدافع اصول ملت و حقوق آن در دفاع از سرزمین، شرف و کرامت است. سیاست‌های غربی متوحشانه علیه غرب موضوع غیر قابل انتظار نبود.

المقداد تاکید کرد: تخریب اقتصاد دیگر کشورها و اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیراخلاقی آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگران ضد کشورهایی مانند سوریه، روسیه، چین، ایران و دیگران با هدف ضربه‌زدن به این کشورهاست.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: اروپایی‌ها چند روز قبل در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگه شیطانی علیه سوریه تدوین کردند و مدعی راه‌حل برای سوریه شدند اما حقیقت ماجرا ادامه حمایت از تروریست‌ها و حمایت از داعش و جبهه النصره است.

المقداد تاکید کرد: سیاست‌های ایجاد امپراتوری‌ها و نادیده گرفتن کشورهای دیگر در دنیا امروز مقبول نیست. اروپایی‌ها با ائتلاف با رژیم‌های حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی که هنوز در قرون وسطی به‌سر می‌برد و با قبول رشوه‌های قطر و دیگران، وجهه خود را خدشه‌دار کردند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: در آستانه سال میلادی جدید و سال نو انتظار داریم که غرب ازسیاست‌های قتل، نفاق، ویرانی و حمایت از تروریسم دست بردارد و به ارزش‌های دیگر ملت‌ها احترام بگزارد.همچنین انتظار داریم که آنها در راستای جهان امن و باثبات و بر اساس برابری و احترام متقابل حرکت کنند و از رؤیاهای امپراتوری و استعماری شیطانی دست بردارند.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان