۸۶ میلیارد ریال سهم دهگلان از اعتبارات ماده ۱۸۰ است

86 میلیارد ریال سهم دهگلان از اعتبارات ماده 180 است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ‌قروه و دهگلان در مجلس ‌با اشاره به اینکه اعتبارات ماده ۱۸۰ در مناطق محروم هزینه می‌شود، گفت: ۸۶ میلیارد ریال، سهم دهگلان از اعتبارات ماده ۱۸۰ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حامد قادرمزی ظهر امروز در جمع دهیاران شهرستان دهگلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: برای تکمیل و شروع طرح هادی روستایی در شهرستان دهگلان امسال از محل اعتبارات ماده 180 و ملی و تملک دارایی‌ها مبالغی اختصاص یافته که تخصیص آن نیز 100 درصد است.

وی گفت: نمایندگان مجلس ماده 180 را در قانون بودجه تعریف کرده و اعتباراتی که در ماده 180 تعریف شده است را در اختیار مناطق محروم قرار می‌دهند که با نظر نمایندگان و مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان این اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان کردستان هزار و 730 روستای دارای سکنه داریم که بیشترین مشکلات آنها در حوزه راه، آب شرب، بهسازی محیط زیست روستاها و امور ورزشی و تربیت بدنی است.

وی گفت: 5 درصد از اعتبارات ماده 180 الزاماً در زمینه ورزش و تربیت بدنی در روستاها هزینه می‌شود و مابقی با پیشنهاد نمایندگان مجلس و با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان هزینه خواهد شد.

قادرمرزی افزود: روستاهای شهرستان‌های قروه و دهگلان غیر از اینکه یک نقطه ثقل جمعیتی هستند، یک مرکز اقتصادی تولیدکننده در استان کردستان هم به شمار می‌آیند و باید به آنهاتوجه شود.

وی خاطر نشان کرد: مازاد بر سهمیه استان کردستان، برای روکش راه‌های روستایی شهرستان قروه و دهگلان هم از وزیر راه شهرسازی مجوز 3 هزار تن قیر رایگان اخذ شده که مدیران اجرایی این 2 شهرستان باید تلاش کنند تا با جذب آن وضعیت کنونی راه‌های روستایی استان را ارتقاء بخشند.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کم بودن هزینه اجرای طرح‌های عمرانی، وجود بخشی اراضی کشاورزی استان کردستان در 2 دشت دهگلان و قروه و وجود 3 سد بزرگ در دهگلان دلایلی منطقی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق است.

وی گفت: 86 میلیارد ریال سهم شهرستان دهگلان از محل اعتبارات ماده 180 است.

قادرمرزی از اختصاص 4 میلیارد و 800 میلیون تومان برای آسفالت راه‌های روستایی شهرستان دهگلان خبر داد و گفت: با این اعتبار بیش از 18 روستای شهرستان دهگلان از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند خواهند شد

وی افزود: 830 میلیون تومان اعتبار هم برای بهسازی و تکمیل طرح‌های هادی روستایی در شهرستان دهگلان تصویب شده است که در 10 روستا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon