اعتراضات علیه تحریم‌های اخیر آمریکا ضدونزوئلا مقابل کاخ سفید 📷

اعتراضات علیه تحریم‌های اخیر آمریکا ضدونزوئلا مقابل کاخ سفید 📷

خبرگزاری تسنیم: در پی تأیید نهایی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا، شب گذشته تظاهراتی اعتراضی مقابل کاخ سفید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، در اعتراض به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا ضدونزوئلا، شب گذشته ده‌ها تن از ونزوئلایی‌های مقیم واشنگتن با تجمع مقابل کاخ سفید علیه این اقدام دولت آمریکا دست به اعتراض زدند. معترضین در این تجمع پلاکاردهایی با مضامین «پلیس آمریکا را تحریم کنید و نه ونزوئلا را», «آمریکا، دست از سر ونزوئلا بردارید»، و «ما می‌گوییم که ونزوئلا را تحریم نکنید» را در دست داشتند.

این تجمع اعتراضی در هوای سرد این ناحیه و از مقابل کنگره آمریکا شروع شد و معترضان تا روبه‌روی کاخ سفید پیاده راهپیمایی کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع در گرامیداشت هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا شعار «زنده باد چاوز, زنده باد ونزوئلا» را سر می‌دادند.

یکی از شرکت کنندگان در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: این تحریم، طبق آنچه اعلام شده است، به این بهانه اعمال شده است که دولت ونزوئلا تظاهرات مخالفان خود را سرکوب می‌کند, در نتیجه آمریکا این‌گونه تحریم‌ها را تحمیل کرده و دارایی‌های مردم ونزوئلا را مسدود کرد؛ ما اینجا از دولت اوباما سؤال می‌کنیم که با این حساب، در پی اقدامات خشونت آمیز و ناقض حقوق بشر پلیس و ارتش آمریکا در شهر فرگوسن علیه مرم بی‌دفاع، دنیا نباید آمریکا را تحریم می‌کرد؟

وی اضافه کرد: «کشوری ادعای مهد دموکراسی بودن را دارد، اما امروزه همه دنیا شاهد نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسانی در آن است. نکته دیگر نیز این است که مگر نه اینکه آمریکا اعلام کرده است که بعد  از ٥ سال تحریم کوبا, این تحریم‌ها بی‌فایده بوده است، پس چرا همین کار را علیه روسیه و ونزولا و ایران ادامه می‌دهد؟!

طبق قانونی که به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسید، مقامات ونزوئلایی که متهم به دست داشتن در اقدامات خشونت‌آمیز و ناقض حقوق بشر علیه مخالفان دولت هستند، دارایی‌های آنها مسدود شده و روادیدی برای آنها صادر نمی‌شود. این در حالی است که چندی پیش وزارت خارجه آمریکا علیه چند مقام ونزوئلایی که متهم به دست داشتن در اقدامات ضد حقوق بشری در جریان اعتراضات خیابانی این کشور شده بودند، تحریم‌های مسافرتی اعمال کرد. سناتور رابرت منندز که پیشنهاد دهنده این لایحه است در اظهاراتی اعلام کرد که قانونی شدن این لایحه «پیامی روشن به حکومت ونزوئلا خواهد فرستاد».

این سناتور دموکرات گفت: «ما در ایالات متحده وظیفه داریم در مورد آزارهایی که در ونزوئلا روی می‌دهد افشاگری کنیم و به خشونت‌های ضدبشری دولت مادورو و اقتدارگرایان مجلس این کشور اعتراض کنیم».

نیکلاس مادورو پیش از تصویب این لایحه گفته بود: تحریم‌های آمریکا، حرکت مستقل ونزوئلا و منطقه‌ را متوقف نمی‌‌کند. تهدید به تحریم کار افرادی است که نگاه امپریالیستی دارند و فکر می‌کنند می‌توانند بر ما حکومت کنند و با زور تهدید و قدرت اقتصادی‌شان بر ما غلبه کنند.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان