پروازهای عبوری از آسمان ایران از مرز ۱۷۰۰ پرواز عبور کرد

پروازهای عبوری از آسمان ایران از مرز 1700 پرواز عبور کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با پیش‌بینی افزایش ۱۰درصدی پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه‌ها از افزایش پروازهای عبوری به بیش از ۱۷۰۰ پرواز خبر داد و گفت: قراردادی با یک شرکت اروپایی برای ارتقای سیستم‌های پروازی امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدعلی ایلخانی در مراسم رونمایی از دستورالعمل تأسیس  شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از 48 میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شوند، اظهار کرد:  دستورالعمل جدید فرصت مناسبی برای ایرلاین‌ها در راستای بررسی طرح توجیه اقتصادی آنها فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ظرفیت سالانه فرودگاه‌های کشور حدود 80 میلیون مسافر است، این در حالی است که سال گذشته فقط 43 میلیون مسافر از فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه 3 فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و هاشمی‌نژاد از نظر پذیرش و اعزام مسافر به اشباع رسیده‌اند، افزود: باید با اجرای طرح جامع در فرودگاه‌های مذکور، ظرفیت‌ آنها را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور به 1700 مورد رسیده است، تصریح کرد: برای هدایت هواپیماها در فضای کشور نیازمند ارتقای سیستم‌های پردازش اطلاعات پروازی هستیم که در این راستا با انعقاد قرارداد با شرکتی اروپایی به‌دنبال ارتقای سیستم‌های نظارتی و سرویس‌های هوانوردی هستیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه