معاریو: اسرائیل مقابل حماس متحمل شکست اطلاعاتی شد

معاریو: اسرائیل مقابل حماس متحمل شکست اطلاعاتی شد

خبرگزاری تسنیم: روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که اسرائیل از زمان عقب‌نشینی ارتش آن از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ با شکست اطلاعاتی به‌خصوص در برابر جنبش حماس مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، معاریو امروز با اشاره به شکست اطلاعاتی اسرائیل مقابل حماس نوشت: در واقع علت این شکست به اختلافات و رقابت‌های زیاد بین دستگاه‌های امنیتی مختلف همانند شاباک، دستگاه اطلاعات نظامی و حتی موساد بازمی‌گردد و نشانه‌های این شکست نیز از زمان ناپدید شدن «گلعاد شالیت» در سال 2006 نمایان شد.

به‌نوشته این روزنامه، درگیری‌های شخصی بین رؤسای دستگاه‌های امنیتی اسرائیل تنش و شکست اطلاعاتی را افزایش می‌دهد.

معاریو افزود که به‌دنبال عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه و به وجود آمدن وضعیت جدید در آنجا یک ایده مبنی بر اعطای اختیارات عمل به موساد برای فعالیت در نوار غزه مطرح شد اما پس از آن تصمیم گرفته شد که این کار با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین حوادث غزه و کرانه باختری که مسئولیت امنیتی آن به‌عهده شاباک است، انجام نگیرد و از آن پس ارتش اسرائیل از طریق دستگاه اطلاعات عمومی (شاباک) اقدام به جمع‌آوری اطلاعات لازم از نوار غزه کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت که دستگاه اطلاعات اسرائیل شکست بزرگی در تحقق پیشرفت در قضیه ربوده شدن شالیت و سپس سیطره حماس و پس از آن نیز قضیه تونل‌ها متحمل شد.

معاریو همچنین تأکید کرد که تمامی این موارد ناتوانی اطلاعاتی و اختلافات داخلی بین دستگاه‌های امنیتی اسرائیل را بیشتر کرد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان