تعالیم معنوی پیامبر اسلام(ص) نیاز بشر را در تمام دوران تامین می‌کند

تعالیم معنوی پیامبر اسلام(ص) نیاز بشر را در تمام دوران تامین می‌کند

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه علمیه قم گفت: جهان امروز و بشریت با پیشرفت‌های فوق العاده‌ای که در همه زمینه‌ها داشته و به کلی دگرگون شده اما با این حال در زمینه‌های اخلاقی و معنوی همچنان تعالیم معنوی و اخلاقی پیامبر (ص) است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، حجت‌الاسلام علی حیدری عصر امروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) که در مسجی النبی این شهر برگزار شد اظهار کرد: دنیای امروز در زمینه‌های اخلاقی و معنوی محتاج تعالیم معنوی و اخلاقی پیامبر(ص) است.

وی گفت: بی تردید شخصیت پیامبر اعظم(ص)، الگو و اسوه کامل و تمام عیار گذشته، امروز و فردای بشریت است.

استاد حوزه علمیه قم  تصریح کرد: جهان امروز و بشریت با پیشرفت‌های فوق العاده‌ای که در همه زمینه‌ها داشته و به کلی دگرگون شده اما با این حال در زمینه‌های اخلاقی و معنوی همچنان محتاج تعالیم معنوی و اخلاقی پیامبر (ص) است.

وی گفت: اشاره‌ای که قرآن به شیوه عمل مسلمانان دارد نقشه راه ماست چرا که یک قاعده کلی را بیان می‌کند و خداوند دوستداران پیامبر را از کسانی می داند که بسیار اهل رکوع هستند.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به آیه شریفه 144 سوره آل عمران افزود: در این آیه خداوند نام پیامبر(ص) را آورده است و این یک پیام سیاسی دارد و آن این است که مرتبه پیامبر اسلام از همه پیامبران دیگر بالاتر است.

وی گفت: راه سلوک پیامبر و راه محبت با دوستان و بغض با کفار باید همیشه در جامعه جاری و ساری باشد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تسلیت شهادت سبط اکبر امام حسن(ع) مظلومیت امام حسن(ع) را بیش از سید الشهدا(ع) دانست چرا که اگر مردی در میدان نبرد به شهادت برسد افتخار است اما اگر مردی در خانه هم، محرم و یاری نداشته باشد این عظیم ترین مظلومیت را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon