فشار به ایران با کاهش قیمت نفت آرزوی عربستان است

فشار به ایران با کاهش قیمت نفت آرزوی عربستان است

خبرگزاری تسنیم: آرزوی ریاض این است که با کاهش قیمت نفت دولت روحانی را مجبور به تصویب بودجه ریاضتی کرده تا در نهایت موجب ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی در ایران شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه آمریکایی فارن پالسی، آرزوی ریاض، این است که کاهش قیمت نفت دولت روحانی را مجبور به تصویب بودجه ریاضتی کند که در نهایت موجب ایجاد ناآرامی های اجتماعی و اعتراضات مردمی در ایران خواهد شد.

نواف عبید مشاور ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در دهم دسامبر طی یادداشتی در خبرگزاری رویترز نوشت تصمیم دولت عربستان برای کاهش قیمت نفت" تاثیر عظیمی بر وضعیت منطقه خاورمیانه خواهد داشت و ایران که از یک سو تحت فشار تحریم های بین المللی است تحت فشار بی سابقه اقتصادی-مالی قرار خواهد گرفت."

همچنین در دهم دسامبر سال جاری وزیر نفت عربستان اعلام کرد این کشور صادرات 9.6 میلیون بشکه ای خود را به بازار جهان" بدون توجه به تقاضا" ادامه می دهد. از طرف دیگر مقامات ایرانی بدون آنکه نام کشوری را بیان کنند کاهش قیمت نفت را یک "توطئه سیاسی و نه موضوع عرضه و تقاضا" خواندند.

به نوشته فارن پالسی آرزوی ریاض این است که کاهش قیمت نفت دولت روحانی را مجبور به تصویب بودجه ریاضتی کرده تا در نهایت موجب ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی در ایران شود اگر این اتفاق روی دهد،  البته موجب لطمه جدی به نظام ایران نخواهد شد بلکه ریاض به سلاح موثر خود در رقابت برای تفوق بر خاورمیانه ایمان می آورد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان