یک معاون با دو دغدغه متفاوت؛ زنگنه به‌دنبال چیست؟

یک معاون با دو دغدغه متفاوت؛ زنگنه به‌دنبال چیست؟

خبرگزاری تسنیم: در حالی امروز معاون جدید امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت معارفه و مشغول به کار شد که همچنان عضو تیم مذاکرات هسته‌ای ایران و مشاور وزیر امور خارجه است و عملاً وی با دو دغدغه مهم از نوع دیپلماسی اما از دو جنس متفاوت روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق روال معمول وزارت نفت در دولت یازدهم، امروز معارفه امیرحسین زمانی‌نیا، معاون جدید امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت به‌صورت درون وزارتخانه‌ای و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

از نکات جالب توجه، مشغول به کار شدن زمانی‌نیا در وزارت نفت در سمت حساس معاونت وزیر در امور بین الملل و بازرگانی است در حالی که همچنان به‌عنوان مشاور وزیر امور خارجه و یکی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای فعالیت می‌کند، به‌عبارتی دیگر زمانی‌نیا با دو دغدغه مهم از نوع دیپلماسی اما از دو جنس متفاوت روبه‌رو است. 

اگر سخنان پیشین زنگنه در خصوص نتایج رفع تحریم‌ها و ضرورت جذب سرمایه‌های خارجی در پروژه‌های نفتی را کنار سخنان امروز زمانی‌نیا که گفته است: "صنعت نفت باید خود را برای برداشته شدن تحریم علیه این صنعت آماده کند" قرار دهیم، می‌توان نتیجه گرفت که زنگنه در نظر دارد از حضور یک عضو مذاکره کننده هسته‌ای ایران به‌منظور تسریع در رفع تحریم‌های نفتی و فراهم کردن شرایطی برای بازشدن پای شرکت‌های خارجی به پروژه‌های نفتی کشور سود ببرد.

از سوی دیگر؛ اگرچه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب به تیرماه سال آینده موکول شده اما اعضای این تیم در این 6 ماه بیکار نیستند، جلسات مداوم در وزارت امور خارجه برقرار است و بررسی اتفاقات روز سیاسی و اقتصادی حوزه بین الملل، مذاکرات احتمالی پیش از برگزاری نشست آتی و... مسائلی است که این افراد در جلسات مداوم کنار بررسی ابعاد مختلف جلسات گذشته ایران و غرب بررسی می‌کنند. زمانی‌نیا نیز در تیم مذاکرات هسته‌ای ایران مشاوره حقوقی می‌دهد و این به‌معنای پای ثابت بودن وی در جلسات است.

حال باید کسی پاسخگو باشد که امیرحسین زمانی‌نیا با این حجم از دغدغه آیا وقتی برای بررسی شرایط بین المللی نفت، بررسی قراردادهای گذشته، جاری و آینده صنعت نفت ایران و برنامه ریزی برای آینده نفت ایران در بازار جهانی دارد؟

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه