نماینده انگلیس: معترضان بحرینی با سلاح انگلیس سرکوب می‌شوند

نماینده انگلیس: معترضان بحرینی با سلاح انگلیس سرکوب می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: نماینده پارلمان انگلیس و عضو دائمی سازمان عفو بین الملل، وضعیت حقوق بشر در بحرین را وخیم دانسته و از حمایت لندن از رژیم حاکم بحرین در سرکوب معترضان دموکراسی‌خواه انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جرمی کوربن»، نماینده مجلس عوام انگلیس از حزب کارگران که عضو دائمی سازمان عفو بین‌الملل نیز هست، تصریح کرد: «وضعیت حقوق بشر در بحرین بسیار وخیم است و انگلیس با ایجاد پایگاه نظامی دائمی در چنین کشوری اشتباه بزرگی مرتکب خواهد شد.»

این نماینده پارلمان انگلیس، بریتانیا را منبع اصلی تامین سلاح و مهمات رژیم آل خلیفه در بحرین دانست و گفت شکی نیست که انگلیس فروشنده اصلی تسلیحات نظامی به بحرین است ؛ تسلیحاتی که در سرکوب تظاهرات‌کنندگان به کار برده می‌شود.

به اساس گزارش پرس تی‌وی، کوربن همچنین ابراز امیدواری کرد دولت انگلیس در سال جدید (2015 میلادی) در تصمیم خود برای ساخت پایگاه نظامی در بحرین و موضوع فروش سلاح به آن تجدید نظر کند.

وی از سخنان سفیر انگلیس در بحرین مبنی بر این که وضعیت حقوق بشر این کشور بهبود یافته است، ابراز شگفتی کرد و گفت : این سخنان دور از واقعیت است.

انگلیس به تازگی برای گسترش و تحکیم حضور بلندمدت نیروی دریایی خود در بحرین توافقنامه‌ای برای احداث پایگاه نظامی با این کشور امضا کرده است.

به گفته مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس، این توافقنامه به انگلیس اجازه می‌دهد تاسیسات ساحلی خود را در بندر «مینا سلمان» بحرین تقویت کند.

این پایگاه که پشتیبانی از ناوشکن‌ها و ناوچه‌های انگلیسی در خلیج فارس را به عهده دارد قرار است به عنوان مکانی برای برنامه‌ریزی و نگهداری تجهیزات مورد نیاز برای عملیات دریایی و همچنین اسکان کارکنان نیروی دریایی سلطنتی انگلیس گسترش یابد.

در حال حاضر چهار ‌ناو مین‌یاب انگلیس به صورت دائمی در این بندر استقرار دارند.

بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا نیز هست، از سال 2011 با اعتراض‌های ضددولتی مواجه شده است.

هزاران معترض دموکراسی‌خواه در بحرین از سال 2011 میلادی تاکنون با برپایی تظاهرات ضد دولتی، اصلاحات سیاسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گیری خاندان آل خلیفه از قدرت را خواستار شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از آغاز خیزش مردمی در بحرین بسیاری از معترضان بر اثر شکنجه در زمان بازداشت جان باخته و صدها نفر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان