راه‌اندازی مناطق آزاد در آذربایجان‌غربی سبب افزایش حجم مبادلات مرزی می‌شود

راه‌اندازی مناطق آزاد در آذربایجان‌غربی سبب افزایش حجم مبادلات مرزی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس ‌گفت: چنانچه در آذربایجان‌غربی اهتمام بیشتری برای راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری شود، حجم مبادلات بازرگانی مرزی افزایش می‌یابد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت:‌ در ‌‌‌سفری که استاندار آذربایجان‌غربی در خرداد امسال به کشور عراق داشت قرار شد ‌از این پس، حجم مبادلات کشورمان به 30 میلیارد دلار در سال برسد و خواهد رسید،‌ عراق می‌تواند بازار هدف بسیار عالی و منحصر به فردی برای ایران باشد.

وی افزود: ‌ترکیه در این راه موفق‌تر از ایران عمل کرده درحالی که ما می‌توانیم حجم مبادلات خود با کشور عراق را به میزان 10 تا 20 درصد دیگر افزایش دهیم. این کار انجام نمی‌شود مگر اینکه مناطق آزاد تجاری ایجاد و توسعه یابد.

خضری خاطرنشان کرد: در این باره با توجه به اینکه دو استان اصلی کردستان عراق، اربیل و سلیمانیه است اگر با تلاش استاندار آذربایجان‌غربی مرز کیله سردشت رسمی ‌شود، این مرز بسیار نزدیک‌تر و بهتر برای استان بوده و برای آذربایجان‌غربی فرصت اقتصادی بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌‌انصافاً استاندار آذربایجان غربی، نخستین استانداری است که با هدف افزایش سطح توسعه مبادلات مرزی، ریالی و ارزی به استان سلیمانیه عراق سفر کرده و در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی نیز به امضا رسیده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon