میزبانی نصف جهان از یادگاران گمنام دوران دفاع مقدس

میزبانی نصف جهان از یادگاران گمنام دوران دفاع مقدس

خبرگزاری تسنیم: امروز اصفهان، سراسر سیاهپوش و ماتم‌زده از رحلت جان‌گداز رسول‌اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، بار دیگر میزبان سوغاتی‌‌های از جبهه جنوب شد و در سیاهی لباس‌ها و غم‌گینی دل‌ها از فراغ رسول‌الله، دیده‌ها به یادگاران خمینی کبیر روشن شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روزگاری نه چندان دور، خورشید معرفت از پس نگاه حماسه‌سازانی می‌دمید که از قافله منتظران بودند و از رگ آنان فریاد ربنا می‌تراوید و در صف مبارزه علیه باطل استقامت ورزیدند تا شایسته به سوی معبود خود پرواز کنند.

این سالکان بی‌ادعا، رزم را تازیانه سلوک و قرب‌الی‌الله می‌دانستند و جنگ و دفاع بهانه‌ای برای تقرب، تعبد و بندگی بود و لاجرم چفیه‌هایشان بوی تهجد می‌داد و در کوله پشتی زرمشان، سرمایه‌ای جز سادگی نبود و سربند اخلاص را می‌بستند و وقتی به اروند می‌نگریستند، نگاهشان تا علقمه امتداد می‌یافت.

و اینک پس از گذشت سال‌ها دوباره بازآمدند تا نهیبی باشند بر وجدان‌های برخواب ‌رفته ما که یادمان نرود که زندگی‌ حقیقی چیست و دنیا دانشگاهی است برای آموختن.

امروز اصفهان، سراسر سیاهپوش و ماتم‌زده از رحلت جان‌گداز رسول‌اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، بار دیگر میزبان سوغاتی‌ از جبهه جنوب شد و در سیاهی لباس‌ها و غم‌گینی دل‌ها از فراغ رسول‌الله، دیده‌ها به یادگار خمینی کبیر روشن شد.

مردم حماسه‌ساز اصفهان که روزی پشت‌سر فرزندان روح‌الله آب می‌پاشیدند که بروند و اسلام و انقلاب را با جان‌فشانی‌های خود زنده‌نگه‌دارند، امروز در قافله عزای خود، اسپند دود کردند و با عطر صلوات یادگاران سال‌ها حماسه را تشییع کردند.

به گزارش تسنیم، هم‌چنین شهرستان خور و بیابانک نیز امروز میزبان پیکر پاک 2 شهید گمنام که یکی 20 ساله و دیگری 19 ساله و یادگار حماسه‌آفرینی‌های عملیات خیبر در جزیره مجنون بودند و پیکر پاک این شهدا را تشییع و تدفین کردند.

هم‌چنین آموزش علمی تخصصی شهید بهشتی  ناجای اصفهان نیز یک شهید 15 ساله در عملیات خیبر را که جزیره مجنون به شهادت رسیده را تشییع و به خاک سپردند.

باشد که در این‌روزهای غم‌بار پایانی ماه صفر یاد و خاطره‌ رشیدمردانی که عاشقانه رفتند و به ندای امام امت لبیک گفتند، در دل‌ها و یادها جاودانه ماند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon