ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین جنایت رژیم سعودی در العوامیه را محکوم کرد

ائتلاف 14 فوریه بحرین جنایت رژیم سعودی در العوامیه را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین جنایت تازه نیروهای رژیم سعودی در شهر العوامیه در شرق عربستان را که منجر به شهادت ۴ نفر شد، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهر العوامیه در شرق عربستان در معرض محاصره و یورش جنایتکارانه عناصر رژیم آل سعود قرار دارد.

این بیانیه افزود: این جنایت‌های مداوم رژیم سعودی تکفیری در بحرین و کشورهای منطقه و ادامه اقداماتش در ریختن خون افراد بی‌گناه در مناطق مختلف جهان، حمایت مطلق این رژیم از گروه‌های تکفیری و داعشی، حمایت رسمی از تروریسم دولتی و برهم زدن اقتصاد بین‌المللی از طریق خلل وارد کردن در قیمت‌های نفت، ماهیت رژیم آل سعود به عنوان یک رژیم فاسد و واپسگرا را برملا و ادامه بقای آن را بی‌اعتبار می‌کند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین خواستار تلاش برای پایان دادن به این جنون رژیم سعودی و غرور و تکبر آن است و از محور مقاومت نیز می‌خواهد تا قاطعانه در قبال این جنایت رژیم سعودی علیه ملت‌های منطقه و جهان وارد عمل شود.

این ائتلاف بار دیگر بر همبستگی خود با اهالی منطقه القطیف در شرق عربستان بویژه اهالی محاصره شده شهر العوامیه تأکید و جنایت های رژیم سعودی را محکوم کرد.

نیروهای امنیتی سعودی صبح دیروز با استفاده از تعداد زیادی از خودروهای زرهی و بالگرد‌های نظامی به منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق این کشور حمله کردند.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای به اقدام نیروهای سعودی در به شهادت رساندن 4 نفر در این حمله اذعان کرد.

منابع محلی اعلام کردند که دو جوان به اسامی «علی أبو عبدالله» و «ثامر آل ربیع» بر اثر حمله نیروهای سعودی به العوامیه به شهادت رسیدند.

ده‌ها تن از شهروندان عربستانی بر اثر تیراندازی نیروهای سعودی به شدت زخمی‌شدند و به دلیل محاصره بودن مناطق مختلف این شهر، امکان انتقال آنان به بیمارستان وجود نداشت و نیروهای سعودی درمانگاه منطقه القدیح را نیز به محاصره خود در آوردند و اجازه ورود بیماران و زخمی‌ها به آن را ندادند.

نیروهای امنیتی عربستان در این حمله چهار نفر را نیز بازداشت کردند که یک نوجوان 12 ساله به اسم «حسن تحیفه» نیز در بین آنها حضور دارد.

نیروهای امنیتی عربستان پیش از دستگیری این نوجوان، منزل پدرش را تخریب کردند.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان