زنگ خطر مهاجرت روستائیان به صدا درآمده است

زنگ خطر مهاجرت روستائیان به صدا درآمده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه روستاها در حال خالی شدن از جمعیت هستند، گفت: این موضوع زنگ خطری است و باید از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی نعمت چهاردولی در آئین تودیع و معارفه بخشدار جوکار اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی امروز جایگاه خود را پیدا کرده اما رسیدن به جایگاه اصلی و واقعی نیازمند مدیرانی دلسوز و توانمند است.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیریت جهادی باید در کشور به صورت واقعی عملیاتی شود، گفت: امروز کشور به مدیران جهادی که حاضرند منافع جمع را به منافع شخصی ترجیح دهند نیازمند است.

چهاردولی با بیان اینکه در چند سال گذشته بیش از 70 درصد جمعیت کشور روستایی بود است، تصریح کرد: امروز روستاها در حال خالی شدن هستند و اگر مراقبت و حمایت نشود همین جمعیت نیز مهاجرت می‎کند.

وی با اشاره به اینکه باید از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد، گفت: بخشداران در این امر نقش بسیار مهمی دارند و تنها کسانی که می‌توانند این جمعیت را حفظ کنند بخشداران هستند، آنها در تمام ساعات شبانه روز باید برای برطرف کردن مشکلات روستائیان در تلاش باشند.

چهاردولی عنوان کرد: روزگاری دنیا فکر می‌کرد ثروت ممالک به آب، گاز، نفت و معادن است اما امروز در دنیا ثابت شده که اگر نیروی‌ انسانی و مدیر قوی نباشد هیچ یک از این ثروت‌ها بکار نمی‌آید.

نماینده مردم ملایر در مجلس بخش جوکار را به عنوان یکی از بهترین بخش‌های استان همدان اعلام کرد و گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در این بخش، هیچ یک از بخشهای ملایر قابل قیاس با جوکار نیستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این مراسم با اشاره به این مطلب که مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بار سنگینی است، اظهار داشت: باید در نظامی خدمت کنیم که از نوجوان 13 ساله تا انسانی 70 ساله جان خود را برای نگاه داشتن این نظام داده‌اند.

مصطفی آزاد بخت با تاکید بر اینکه رمز موفقیت مسئولان در تبعیت محض و آگاهانه از رهبری است، بیان کرد: امر و نهی ایشان برای ما تکلیف است و به خطوطی که مشخص کرده‎اند باید عمل کنیم.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه اصول نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص و روشن است، گفت: تا زمانی که بر اصول خود پایبند هستیم مزاحمت‌های استکبار همراه ما است.

وی مانور شیعیان در اربعین را دستاورد انقلاب اسلامی و هدایت‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: عراق که یک روز پایگاه ضدیت با ایران بود امروز به پایگاه شیعه تبدیل شده و این دستاورد خون شهدا است.

وی سپس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بخش جوکار بخشداران را خط مقدم خدمت‌رسانی معرفی کرد و گفت: با تغییراتی که صورت گرفت تیم بخشداران شهرستان کامل شد.

وی همچنین از افتتاح گاز شهرک سیلیس کوبان در جوکار در آخرین روز حضور فارسی در بخشداری خبر داد و گفت: امیدواریم بخشدار بعدی نیز بتواند به درستی در این سمت خدمت کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon