بهزیستی ‌در راستای کاهش طلاق و افزایش جمعیت تلاش بیشتری انجام دهد


بهزیستی ‌در راستای کاهش طلاق و افزایش جمعیت تلاش بیشتری انجام دهد

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان گفت: طلاق به همه افراد خانواده و جامعه آسیب می‌زند و بهزیستی باید برای مبارزه با طلاق و کاهش آمار آن تلاش بیشتری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی که در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید بهترین مردم کسی است که بیشترین نفع را به دیگران برساند و امام علی(ع) نیز فرموده‌اند که ملتی که حق ضعیفان را از افراد قوی نگیرد هرگز روی پاکی و سلامت را نمی‌بیند و از این روایات اهمیت و حساسیت وظایف بهزیستی برداشت می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در هر جامعه‌ای افراد ضعیف و آسیب‌پذیر وجود دارند که شامل کودکان بی‌سرپرست و ایتام و زندانیان بی‌گناه و معلولان می‌شوند و باید از آنان حمایت شود زیرا نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر کشور است و منابع و معادن در اولویت و اهمیت بعدی هستند.

وی با اشاره به ژاپن و آلمان پس از جنگ جهانی دوم خاطرنشان کرد: این دو کشور پس از جنگ شکست خوردند اما نیروی انسانی مستعد و لایقی در آن‌ها بود که سبب پیشرفت و موفقیت امروزی آن‌ها شده است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: حتی یک نفر از افراد جامعه و نیروی انسانی اجتماع نباید آسیب ببیند و این کار در حوزه وظایف بهزیستی است. از سوی دیگر جامعه نسبت به آسیب پذیران در ذات خود بی رحم است و باید مورد حمایت قرار گیرند زیرا عدم توجه به آنها‌، ممکن است سبب تبدیل شدنشان به خطر و آسیب اجتماعی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضروت کاهش آمار طلاق و مقابله با افزایش آن، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه بهزیستی شاید مقابله با افزایش طلاق باشد زیرا طلاق سبب آسیب به خانواده اعم از مرد و زن و فرزند می‌شود و جلوگیری از آن سبب تقویت نیروی انسانی در اجتماع است و تا کسی برای جلوگیری از آن پیش قدم نشود، این آسیب حل نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی کارهای خیر توسط سازمان بهزیستی، تصریح کرد: بودجه دولت برای همه مشکلات جامع کافی نیست و باید خیران را به سمت انجام کارهای خیر هدایت کرد که این وظیفه بهزیستی است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی می تواند با تقویت افراد آسیب پذیر، به افزایش جمعیت نیز کمک کند و از سوی دیگر این سازمان باید بر تدوین و انتشار کتاب‌های ویژه کودکان و توزیع آن‌ها در مهدهای کودک نظارت کند. یک وظیفه مهم دیگر این سازمان، مساعدت به خانواده‌هایی است که صاحب چند قلو می‌شوند که مشکلات آن‌ها کمتر شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon