لاریجانی: ایران از راه حل سیاسی در سوریه بر مبنای رأی مردم حمایت می‌کند

لاریجانی: ایران از راه حل سیاسی در سوریه بر مبنای رای مردم حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه دمشق گفت: جمهوری اسلامی ایران از راه حل سیاسی که از ادامه کشتارهای تروریست‌ها در سوریه جلوگیری کند و بر مبنای دموکراسی و رأی مردم باشد، حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی تسنیم،‌ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از راه‌حل سیاسی که از ادامه کشتارهای تروریست‌ها در سوریه جلوگیری کند و بر مبنای دموکراسی و رأی مردم باشد، حمایت می کند.

 لاریجانی که در اولین مرحله از سفر منطقه‌ای خود، در رأس هیئتی سیاسی و پارلمانی صبح یکشنبه وارد سوریه شد، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه بین‌المللی دمشق افزود: هر راه‌حلی که محورش بر این اساس باشد که مردم تصمیم‌گیرنده باشند، حمایت می‌کنیم.

وی با انتقاد از اقدام برخی طرف‌ها که با برگزاری نشست‌هایی، درصدد تصمیم‌گیری برای آینده سوریه برآمده‌اند، تصریح کرد: البته این تلاش‌های آنها بی‌نتیجه مانده و مهمترین مسئله این است که ملت سوریه خود تصمیم‌گیرنده باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح روسیه برای گفت‌وگوی سوری - سوری نیز خاطرنشان کرد: مسکو به‌دنبال یک گفت‌وگوی جدی است که هم نمایندگان دولت و هم مخالفان سیاسی در آن حضور داشته باشند که البته تهران هم در جریان این تلاش‌ها قرار گرفته است.

لاریجانی با تأکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، اظهار داشت که هدف از سفرش به سوریه دیدار با مقامات ارشد سوری به‌منظور بررسی شرایط کنونی و رایزنی با آنان است.

وی بلافاصله پس از ترک فرودگاه دمشق، راهی حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد، شرکت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی قرار است تا ساعتی دیگر با «بشار الاسد» رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کند. وی همچنین قرار است با «محمد جهاد لحام» همتای سوری خود و «وائل الحلقی» نخست‌وزیر سوریه نیز دیدار و گفت وگو کند.

برگزاری نشست مشترک مطبوعاتی با همتای سوری پایان‌بخش سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به سوریه خواهد بود. وی در چارچوب سفر منطقه‌ای خود بعد از دمشق راهی بیروت پایتخت لبنان خواهد شد و در سومین مرحله این سفر به عراق خواهد رفت.

رئیس مجلس را در این سفر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امو خارجه، حسین قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حسین شیخ الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون‌زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آبادان همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان