رئیس جدید دستگاه اطلاعات مصر چه کسی است؟

رئیس جدید دستگاه اطلاعات مصر چه کسی است؟

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور مصر سرلشگر «خالد فوزی» را به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات این کشور و جانشین «محمد فرید التهامی» منصوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع رسانه ای مصر، عبد الفتاح السیسی به دلیل وضعیت جسمانی محمد فرید التهامی و دشوار بودن ادامه فعالیت برای وی، خالد فوزی را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

در همین رابطه سرلشگر «سامح سیف الیزل» رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک مصر گفت: بنده به صورت تلفنی از موضوع تعیین سرلشگر خالد فوزی رئیس سازمان امنیت ملی به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات مصر مطلع شدم.

سرلشگر خالد فوزی 58 ساله از اهالی استان اسکندریه است و در اوایل انقلاب 25 ژانویه که منصب ریاست منطقه شمالی و غربی در دستگاه اطلاعات مصر در اسکندریه را بر عهده داشت، نام وی بر سر زبان ها بود و پس از آن نیز عهده دار مناصب زیادی شد تا اینکه در دوره ریاست سرلشگر «محمد رأفت شحاته» در دستگاه اطلاعات عمومی مصر، به منصب ریاست سازمان امنیت ملی نائل آمد و بعد از انقلاب 30 ژوئن نیز به عنوان معاون رئیس دستگاه امنیت ملی تعیین شد.

وی به مدت سه ماه مشاور رئیس دستگاه اطلاعات عمومی بود و در دستگیری متهمان به جاسوسی به دنبال انقلاب 30 ژوئن، مشارکت داشت.

فوزی در اواخر دهه هفتاد از نیروی پیاده نظام فارغ التحصیل شد و پیش از آنکه به دستگاه اطلاعات عمومی بپیوندد در نیروهای مسلح مشغول خدمت بود. وی چندین منصب را در داخل دستگاه اطلاعات عمومی عهده دار شد تا اینکه به عنوان مدیر سازمان امنیت ملی تعیین گردید و در جریان انقلاب بر قضایای جاسوسی از جمله قضیه «ایلان جرابیل» جاسوس اسرائیلی در میدان التحریر نظارت داشت.

سامح یوسف الیزل رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و استراتژیک مصر همچنین گفت که سرلشگر خالد فوزی رئیس جدید دستگاه اطلاعات عمومی امروز یکشنبه در برابر عبد الفتاح السیسی سوگند یاد خواهد کرد.

وی افزود که سرلشگر محمد فرید التهامی در خدمت به وطن نقش خود را به طور کامل ایفا کرد.

فوزی همچنین اظهار داشت که التهامی از دو ماه پیش از وضعیت دشوار جسمانی رنج می برد و نیاز به این دارد که در خارج از کشور مداوا شود.

وی اشاره کرد که سرلشگر خال فوزی رئیس دستگاه اطلاعات جدید از شایسته ترین افسران دستگاه اطلاعات مصر و قائم مقام وی بود و از انضباط و ملی گرایی برخوردار است و برای مدتی نیز عهده دار منصب ریاست سازمان امنیت ملی بوده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت