روایت ‌دلدادگی با پای پیاده؛ دل‌هایی که به پنجره فولاد گره خورده‌اند

روایت ‌دلدادگی با پای پیاده؛ دل‌هایی که به پنجره فولاد گره خورده‌اند

خبرگزاری تسنیم: هرسال روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) جاده‌های منتهی به مشهد الرضا مملو از حضور دلدادگانی است که کیلومترها راه را با پای پیاده قدم برمی‌دارند تا به حریم یار برسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،کیلومترها پیاده روی آن هم در هوای سرد جاده کار آسانی نیست؛ تنها دلی می‌خواهد که به عشق صحن و سرای حریم رضوی گام بردارد و به راستی تمام کسانی که سختی و سرمای جاده را به جان خریده اند دلدادگان و عاشقانی هستند که هرکدام بنا به دلیلی در این راه گام نهاده اند.

با وجود ساعت‌ها راه رفتن هنوز خسته نشده است، گام‌هایش محکم‌تر از روز اول است و نگاهش مصمم تر، نفس‌هایش با وجود دردی که سالیان سال بر اثر شیمیایی‌شدن در سینه دارد، نشانی از خستگی ندارد.

حال پس از ساعت‌ها و روزها باپای پیاده سپری کردن اکنون  برای رسیدن به حریم رضوی تنها چند ساعت دیگر باید طی کند تنها چند گام تا گنبد طلا باقی است ....

به راستی که عاشق واقعی برای رسیدن به وصال چنین حالی دارد...

علی حسینی جانباز 60 درصد است که هر سال با پای پیاده از اسفراین به مشهد مقدس می‌آید و باوجود دردی که بر اثر شیمیایی بودن در سینه دارد، اما 8 سال است که برای شهادت امام رضا(ع) خود را با پای پیاده به مشهد الرضا می‌رساند تا در رکاب ائمه اطهار(ع) قرار گیرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: سختی و خستگی این راه وقتی به مشهد می‌رسیم از وجودمان خارج می‌شود تنها عشق و ارادتی که به امام رضا(ع) دارم، سبب شده بتوانم 8 سال متوالی این راه را طی کنم. بسیاری از زائران پیاده برای گرفتن حاجت و نذر و نیاز این مسیر را انتخاب می‌کنند، اما من صرف نظر از این مسائل تنها به قصد طلب بخش گناهانم می‌آیم، این راه، راه عشق است عاشق که باشی سرما و تاول های کف پا، تشنگی و گرسنگی، خستگی دیگر معنایی نخواهند داشت.

با دیگر زائران پیاده که همراه می‌شوم، دختر نوجوانی نظرم را به خود جلب می‌کند؛ به سراغش می‌روم نمی‌تواند درست صحبت کند با همان کلمات شکسته‌ای که بر لب جاری می‌کند، متوجه می‌شوم نامش زهرا است. پدرش می‌گوید زهرا از کودکی کرولال مادرزادی بوده است.

وی می‌افزاید: زهرا ارادت زیادی به امام رضا(ع) دارد به‌طوری که یک بازوبند "یا رضا" دارد که در تمام طول سال بر بازویش بسته است و آن را از خود جدا نمی‌کند.

زهرا با همان تکلم شکسته اش می‌گوید: نیت کردم هر سال با پای پیاده به مشهد بیایم از امام رضا(ع) اول سلامتی پدر و مادرم را می‌خواهم و بعد شفای خودم، دوست دارم سال بعد که آمدم مشهد بتوانم کامل و رسا با امام رضا(ع) صحبت کنم.

محمد تربتی بیگی یکی از مسن‌ترین زائران پیاده است که 80 سال سن دارد و 20سال است تربت حیدریه به مشهد را در روزهای شهادت امام رضا(ع) با پای پیاده خود را به مشهد می‌رساند.

به گفته این زائر، امام رضا(ع) به دلدادگان و دل سوختگانش توان و نیرو، اراده، ایستادگی و صبر می‌دهد و رمز خستگی ناپذیری زائران پیاده احساس نزدیکی با امام رضا(ع) است.

یکی دیگر از جوانانی که 5 سال متوالی از نیشابور به مشهد مفدس سفر می‌کند، می‌گوید: پنج مرتبه بیشتر به زیارت امام رضا(ع) نرفته ام که آن هم با پای پیاده بوده است خوشحالم که امام رضا(ع) مرا با پای پیاده طلبیده است. امیدوارم سال های اینده افراد بیشتری به مشهد بیایند و از فرصت زیارت با پای پیاده بهره مند شوند.

یا امام رضا(ع) یا شمس الشموس ...

خوشا به حال جاده که از قدوم زائران تو بغض تنهایی‌اش را در این روزها شکست و خاک پایشان را به سینه زخم‌ آلود خود زد چراکه عمری است از طواف تو جا مانده است. خوش به حال رواق‌ها، درها و دیوارهایی که از نفس مهمانانت پر می‌گیرند و به ضریح پاک تو می‌رسند...

یا امام رضا(ع) امروز چشم‌ها، دست‌ها، اشک‌ها، آه و ناله همه به تو وصل شده‌اند؛ ای حریم دلشکستگان و آرزومندان ...

السلام علیک یا غریب الغربا ... یا باب الحوائج

گزارش از مرجان شریعت

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon