آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: گروه‌ها تکفیری و داعشی مصداق خوارج نهروان زمان‌اند

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: گروه‌ها تکفیری و داعشی مصداق خوارج نهروان زمان‌اند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گروهک های تکفیری و داعشی‌ مصداق خوارج نهروان زمان‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز بااشاره به‌مراسم رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در مصلی اراک و در جمع عزاداران اظهار داشت: شخصیت پیامبر(ص) در سوره والضحی و انشراح به‌خوبی بیان شده و ابعاد نورانی پیامبر(ص) را نشان می‌دهد. در سوره والضحی‌علاوه بر معنی لغوی آن که به دو حالت طبیعت قسم می‌خورد که معنی باطنی و الهامی دارد و آن کنار رفتن پرده‌های جاهلیت و گسترش نور قرآن در زمین است.

وی افزود: اگر پس از پیامبر(ص) مسلمانان برای گسترش دین مبین اسلام در سراسر دنیا تلاش بیشتری می‌کردند اسلام گسترش می‌یافت ولی متأسفانه به‌دلیل اینکه کار در دست افراد خودپرست و فاسدی مانند بنی امیه و بنی عباس قرار گرفت دشمن بر ما مسلط شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: گروهک‌های تکفیری و داعشی مصداق خوارج نهروان زمان‌اند که در میدان عمل مقابل امام علی(ع) ایستادند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به‌عدم‌گسترش اسلام بعد از پیامبر(ص) گفت: اگر تدابیر پیامبر(ص) در جامعه گسترش می‌یافت حب و بغض شخصی در جامعه حاکم نمی‎شد و شخصیت اهل بیت(ع) بعد از پیامبر سکان‌دار دین حضرت محمد(ص) شده و سبب گسترش اسلام با همان عظمت زمان پیامبر(ص) می‎شد و دین از انشعاب، تفرقه و چند دستگی خارج و امت اسلام حول محور اهل بیت(ع) که همان مروجان فرهنگ اصیل دین اسلام ناب محمدی(ص) بود جمع می‌شدند.

وی افزود: قبل از نزول وحی به‌پیامبر(ص) ایشان مانند انسان‌های دیگر بودند ولی خدا این خاتمیت را به‌ایشان ارزانی کرده و او را برای تاریخ همیشه بشریت هدایت کرد، پس اگر دست عنایت خداوند نبود پیامبر(ص) نمی‎توانست به‌مقام با عظمتی دست یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) پس از بعثت در مکه به تربیت انسان‌های شایسته و کارآمد پرداخت که نتیجه آن پرورش افراد کاردانی مانند سلمان فارسی، بلال، عمار برای سرنوشت سازی در آینده اسلام آماده کند تا هرکدام مشعل پرفروغ هدایت شوند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بااشاره به‌اقدامات پیامبر(ص) درتربیت افراد کاردان گفت: پیامبر(ص) به‌همراه اهل بیت‌خود برای جامعه بشریت الگوسازی کرده و می‎توان علی(ع)، فاطمه(س)، خدیجه مرضیه، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، جعفر طیار، ابوذر، سلمان فارسی و دیگران را از تربیت یافتگان این دانشگاه دانست.

وی افزود: در هر جای دنیا که افرادی به‌دورغ مدعی تمدن، پیشرفت و حقوق بشر شده‌اند انسان‌های امین، لایق و عدالت‌خواه  مانند سلمان فارسی پیدا نمی‎شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: پیامبر(ص) در ابتدا به‌کادر سازی افراد کاردان مختلف مانند سلمان، ابوذر و دیگران پرداخت و بر اساس آیه قرآن ملاکی را که سبب فخر می‎شد تقوای الهی مطرح کرد و بین قریش، غیر قریش، عرب و عجم تقاوتی قائل نشد و دست‎یابی به‌معرفت و شناخت را سبب تکامل جامعه بشریت دانست.

آیت‌الله دری نجف آبادی بااشاره به‌وجود افراد کاردان در انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را در جهان به‌اهتزاز درآورد و در طول انقلاب اسلامی ایران به تربیت و ساختن افرادی چون شهید بهشتی و مطهری پرداخت تا در دوران تبعید ایشان به ترکیه و نجف بتوانند بار نهضت امام(ره) و پرچم فقاهت و مهدویت را بدوش بکشند.

وی افزود: اگر امام خمینی(ره) به تقویت شخصیت نخبه اقدام نمی‌کرد ما نمی‎توانستیم شاهد به وجود آمدن چنین انقلاب با عظمتی باشیم، پس امروز هم باید برای جامعه اسلامی در هر قشری اعم از دانشجویان و دانشگاهیان، پدران و مادران و دیگر اقشار جامعه، تربیت نیروهای با کیفیت، شجاع، مدبر و بالیاقت در الویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: هر جامعه پویا و متحول در هر شرایطی نیاز به افراد کارآمد دارد تا در نبود افراد کاردان و شایسته که درکار هستند تا فرد شایسته دیگری بتواند پرچم عزت را بدوش بکشد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما در قبال پیامبر(ص) تربیت نیروهایی است که در هرجایگاهی که قرار گرفتند شمشیرشان برای دفاع از عظمت اسلام و قرآن باشد چراکه توجه به سیره پیامبر(ص) گامی موثر در حل مشکلات جامعه است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به نژادپرستی قرن بیستم گفت: پیامبر 1400 سال پیش آیه 13 سوره حجرات را برای امت اسلامی و مردم آزاده جهان را از سوی وحی به ارمغان آورد و تقوا و ایمان را از مهم‌ترین موارد برتری دانست، در حالی که در قرن بیستم سردمداران و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر، نژادپرستی ننگینی را دنبال کرده و افرادی در دنیا حکومت می‌کنند که خود را نسبت به دیگران برتر می‎دانند درحالی‌که آنها خود ناقضان اصلی حقوق بشریت هستند.

وی افزود: در واقع جنایاتی که در خاورمیانه رخ می‎دهد و وجود زندان‎های مختلف در آروپا و امریکا برای زندانی کردن و شکنجه افراد از آثار حضور آمریکا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: پیامبر(ص) در تاریکی شب ظلمت و تاریکی جاهلیت و بردگی، تقوا را ملاک ارزش افراد مطرح کرد ولی دیگران با بدعت گذاری در دین سبب تغییر ارزش‌ها در جامعه شدند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به مراسم ارتحال پیامبر(ص) وشهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع) گفت: اگر امروز ارتحال پیامبر(ص) وشهادت‌ امام‌حسن‌مجتبی(ع) را گرامی‌می‎داریم وتجلیل و تکریم می‏‎کنیم و هزاران نفر عازم‌مشهد مقدس هستند به سبب وجود شخصیت‏‎هایی چون سلمان‌ها، ابوذرها و نخبگان دینی بعد از پیامبر اسلام(ص) است که الگوی کمال و چراغان راه هستند.

امام جمعه اراک بااشاره به‌حضور بیش از 20میلیون نفر در اربعین حسینی گفت: حضور 23 میلیون نفر از 60 کشور دنیا درروز اربعین در کربلا و برگزاری این مراسم با چنین عظمتی نشان از پاسخ به ندای پیامبر در غدیر خم است.

وی افزود: ما به‌وجود امام و رهبر و شهدایی که عاشقانه پیامبر(ص) و اهل بیتش را دوست داشتند و دارند به‌خود می‌بالیم و معتقدیم همه در مراسم تعزیز شعائر اسلامی در28 صفر در داخل و خارج کشور بار دیگر حماسه ای باعظمت آفریدند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon